Vizsgálja a MÁV a kisiklott német kocsikat
A munkálatok várhatóan több hétig is eltarthatnak. A társaság az MTI-vel közölte: a személyi sérüléssel nem járó balesetet valószínűleg kerékrepedés okozta, a hiba felderítését független szakértő bevonásával végzik.
A balesetet okozó személykocsi egyike volt annak a 300 darab, jóműszaki állapotú, használt „halberstadti” személykocsinak, amelyeket a MÁV 2006 februárjában a német Deutsche Bahntól vásárolt.
A baleset után a társaság vezetése azonnali hatállyal elrendelte a német kocsik soron kívüli ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatát, amelyet legkésőbb április 30-ig be kell fejeznie a vállalatnak. Május elsejétől a személyszállításban már kizárólag csak azok a német kocsik állíthatók forgalomba, amelyek az ultrahangos vizsgálaton megfeleltek, és biztonságosak.
A vasúttársaság hangsúlyozta: a műszaki vizsgálatok során már eddig is szigorú karbantartási rend szerint járt el, mivel az érintett kocsik ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatát a szakemberek hat hónap helyett háromhavi gyakorisággal végezték, a futóművek és kopó alkatrészek havonta esedékes vizsgálata pedig 4 hét helyett 3 hetente történt.