A Malév szerződései ügyében is nyomoznak

Még márciusban tett feljelentést Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója a Nemzeti Nyomozó Irodánál (NNI) ismeretlen tettes ellen, mert 2007-ben számos, a légitársaság számára előnytelen szerződést kötött a cég – közölte a Blikk információjára reagálva a légitársaság. A lap szombati számában írt arról, hogy az NNI 3,5 milliárd forint értékű szerződés ügyében vizsgálódik.

Martin Gauss tavaly áprilisban, megbízatása egyik legelső intézkedéseként kezdeményezett egy a cég teljes szerződésállományát átvilágító vizsgálatot, amelyet a KPMG végzett el. A menedzser korábban lapunknak adott interjújában is elmondta, hogy ennek „komoly következményei” lesznek. Információink szerint a szóban forgó nyomozás több szerződésre is kiterjed, ám arról sem a Malév, sem az NNI nem ad tájékoztatást. Lapunk úgy tudja: aMalév különösen drágán veszi igénybe a cateringszolgáltatásokat, s a szerződést olyan kondíciókkal írták alá, hogy többe kerül felmondani, mint fenntartani. Mendemondák szerint a cég 120 forintért veszi a banán darabját.

Önmagában az, hogy a Malév tett feljelentést, arra utal: az adott szerződés olyan kirívóan hátrányos feltételekkel született meg, hogy a vezetőség jobbnak látta tájékoztatni a hatóságokat. Kérdés az is, hogy a szóban forgó ügyben a hatóság eljut-e a gyanúsításig, s ha igen, akkor a gyanúsított a vállalatvezetés mely szintjén keresendő. A vitatott szerződés aláírásakor, 2007-ben három vezérigazgató váltotta egymást: Gönczi János a még állami céget vezette júniusig, a privatizáció után az angol Lloyd Paxton, majd Leonov Péter vette át az irányítást.

Sztrájkról döntenek a pilóták

Közgyűlést tart ma a Közforgalmi Pilóták Szakszervezete, a Hunalpa, melyen a vállalat körül kialakult rendkívüli helyzetet vitatják meg, beleértve azt, hogy a cégvezetés felmondta az érvényben lévő kollektív szerződést. A közgyűlésen várhatóan döntenek arról is, hogy hirdetnek-e sztrájkot (minden bizonnyal igen), s mikorra. A Hunalpa elnöke, Óvári Tamás lapunknak elmondta: eddig sem a kormány, sem a menedzsment nem ismertette velük a vállalat átalakításáról kialakult terveket, mindössze a jelenlegi vezetés által összeállított üzleti terveket látták, melyek viszont elfogadhatatlanok. A pilóták úgy látják: a vállalat részben velük szeretné megfizettetni a tavalyi 24,4 milliárdos rekordveszteséget. Ez álláspontjuk szerint a cégvezetés hibás döntéseinek a következménye. Óvári Tamás emlékeztetett: ma a céggel tárgyalnak a kollektív szerződés megújításáról, de nincs remény a megegyezésre, olyan távol állnak egymástól az álláspontok. Pedig, mint mondta: kollektív szerződés nélkül, csak a munka törvénykönyve alapján a menetrendet csak jelentős többletköltségekkel lehet biztosítani.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.