Lufthansa-gép nyitja a sármelléki reptér új korszakát

Féléves szünet után újra menetrend szerinti járatot fogad ma a sármelléki repülőtér.A hányatott sorsú Zala megyei légikikötő új üzemeltetője öt év alatt tenné nyereségessé a repteret.

Napra pontosan fél év telt el azóta, hogy utoljára fogadott menetrend szerinti járatot a sármelléki nemzetközi légikikötő, ám a hosszú kényszerszünetnek most vége. Az április elsején – új működtetővel – ismét megnyitott FlyBalaton repülőtérre ugyanis ma érkezik az első járat, a Lufthansa düsseldorfi gépe.

Gubicza Ágoston, a repülőtér vezetője érdeklődésünkre közölte: több utazási irodával és légitársasággal tárgyalnak még, de az már biztos, hogy az idén tavasztól őszig hat városból érkeznek gépek Sármellékre. Hozzátette: az idén 30 ezer –elsősorban a közeli fürdővárosokba, Hévízre és Zalakarosra, valamint balatoni településekre érkező – utasra számítanak. Noha a 2010-re tervezett forgalom jócskán elmarad a reptér eddigi 120 ezres rekordjától, a térségben már azt is óriási eredménynek tartják, hogy működik egyáltalán a – tavaly végveszélybe került – légikikötő. Mint arról többször írtunk, a repteret 2004-től az ír–magyar Cape Clear Aviation (CCA) Kft. működtette, és mintegy 3,5 milliárdos fejlesztés nyomán az utasforgalmat 25 ezerről 120 ezerre növelte. A lendület azonban 2008-ban megtört: a gazdasági válság miatt leállította sármelléki járatait a legtöbb utast hozó Ryanair. Mindezek után a CCA hiába küzdött a túlélésért, a forgalom visszaesett, a cég eladósodott, és felszámolási eljárás indult ellene, a repteret pedig tavaly októberben bezárták. Bár a felszámolási eljárás még nem zárult le, a reptér működtetési jogát – egyelőre bérlőként – elnyerte az FB Airport Kft., amely mögött a balatoni nagyberuházásokat tervező SCD-csoport áll. Az FB Airport Kft. ügyvezetője az a Gubicza Ágoston, aki korábban 2008 végéig a CCA igazgatója volt, s levezényelte a reptér milliárdos fejlesztéseit.

A rég-új igazgató kérdésünkre közölte, számításaik szerint öt év alatt futtathatják fel a már nyereséges üzemeltetést biztosító 300 ezerre a reptér utasforgalmát. Addig –tette hozzá Gubicza Ágoston –évi mintegy 500 milliós veszteséggel működik a reptér, de ennek finanszírozását vállalta az SCD.

Küldő városok idén

Bázel

Drezda

Düsseldorf

Erfurt

Frankfurt

Hamburg

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.