Kevesebbet ér az üdülésre költött euró

A válság nem vette el a németek kedvét az utazástól, akik előszeretettel keresik az akciós ajánlatokat. A németek közel tizenöt százaléka havonta legalább egyszer csak azért szörföl az interneten, hogy kedvezményes árú üdülést találjon. Az idén azonban jóval nehezebb dolguk van. A forint erősödése és az euró gyengülése miatt tavalyhoz képest múlt a közös fizetőeszköz „turisztikai értéke” jelentősen visszaesett.

– A németek által kedvelt országok közül Nagy-Britannia és Svájc mellett elsősorban Magyarországon vesztett erejéből az euró.

Egy német turista eurója ma Magyarországon 23 százalékkal ér kevesebbet 2009 tavaszához képest – idézte a Frankfurter Allgemeine Zeitung az UniCredit Bank Austria vezető közgazdászát. Stefan Bruckbauer szerint az „üdülési euró” a gyengülés ellenére is nagyobb vásárlóerővel bír az Egyesült Államokban. Ausztriában és Franciaországban viszont változatlan a helyzet.

Ausztráliában vagy Új-Zélandon az euró harminc százalékot vesztett vásárlóerejéből, de a legnagyobb zuhanás az idei labdarúgó-világbajnokságnak otthont adó Dél-Afrikában tapasztalható – harminchét százalékos. Persze száz euró Dél-Afrikában még mindig több mint 150 eurót „ér”.

A válság változatlanul nyomja lefelé az all inclusive utak árát. Az egyiptomi vagy a törökországi nyaralásokért 120–170 euróval kérnek kevesebbet, Spanyolországban viszont 80–100 euróval is többet kérnek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.