Fiaskó ellen összefogás?
A cégnél úgy tartják: a buszgyártók összefogása talán elejét veheti, hogy az ágazat cégei közül újabbak legyenek hasonló fiaskó áldozatai. A jellemzően tőkehiányban szenvedő kis cégek sorsa ugyanis gyakran egy-egy megrendelésen múlhat, ahogy az Alfa Busznak is a Volánbusz-tender jelentette az esélyt: a 130 autóbusz szállítása átmenetileg stabilizálhatta volna a székesfehérvári cég működését.
A Volánbusz tendere háromszor adott munkát a Közbeszerzési Döntőbizottságnak (KD). Az Alfa Busz először 2009-ben, a kétfordulós tender részvételi jelentkezési szakaszának végén fordult a testülethez: álláspontja szerint az ajánlatkérő szabálytalanul nyilvánította érvénytelennek jelentkezését. A KD állásfoglalása után a Volánbusz elfogadta az Alfa Busz hiánypótlását, de az újabb ajánlatot is érvénytelenné nyilvánította a Volánbusz, mert szakértői szerint nem volt megfelelő a megajánlott busz fordulóköre. Győztesnek a kínai céget hozták ki. Az Alfa Busz nem adta fel: megtámadta az eredményt a KD-nél. Miután az új eljárásban a Volánbusz nem tudta bizonyítani, hogy az Alfa Busz járműve nem teljesíti az elvárásokat, a döntőbizottság az ajánlatok újraértékelésére kötelezte a társaságot. Mindez a székesfehérvári cég helyzetén nem változtatott. Az újraértékelés után ugyanis a tender eredménye változatlan maradt: ismét a kínai buszgyártó nyert. Az Alfa Busz ajánlata megint érvénytelen minősítést kapott, mert kifogásolták a becsatolt műszaki ábrák egyikét, és a busz állófelülete sem felelt meg a rendeleteknek. Az újabb csapdából ezúttal a KD sem húzta ki az Alfa Buszt. Határozatában a Volánbusz által felhozott második kifogást jogosnak minősítette, és ezzel jóváhagyta az Alfa Busz ajánlatának érvénytelenségéről szóló döntést.