Az Est felfalta az Exitet

Tegnap a finn hátterű Sanoma Budapest megállapodott Exit nevű ingyenes programmagazinjának eladásáról a hasonló ingyenes kiadványáról ismert Est Media Grouppal (EMG) –jelentette be tegnap az EMG mögött álló, tőzsdén jegyzett econet.hu. A vételárról nem nyilatkoztak. Az információink szerint tízmilliós nagyságrendű készpénz mellett egyéb fizetőeszközöket – például az econet.hu szokásainak megfelelően a cég részvényeit – is tartalmazhat.

A vevő egy olyan cég lesz, amelyben az EMG-nek csupán 20 százalékos tulajdonhányada van, de az irányítási feladatok őt illetik. A 80 százalék egy meg nem nevezett, az anyagiakat biztosító pénzügyi befektetőé. A majdani kiadó a közlemény szerint továbbra is megjelenteti az Exitet. Elemzők ugyanakkor egyetértenek abban, hogy a mostani ügylettel az immár 18 éves Pesti Est kiadója egyszerűen felvásárolja 2004-ben piacra lépett versenytársát. A főleg a fővárosi szórakoztatásra összpontosító Exit így bizonyosan nem marad meg a Pesti Est konkurenciájaként, vagyis legalábbis jelentős tartalmi változáson mehet keresztül. A vevő ugyanakkor ismereteink szerint már csak azért sem kívánja megszüntetni az Exitet, mivel a márkanév bevezetésére és piacon tartására a Sanoma komoly – a vételárnál nagyságrendekkel magasabb – összegeket áldozott. Az econet.hu a vásárlást – a Pesti Est 2007-es megszerzéséhez hasonlóan – az adott márka pillanatnyi meggyengülésére időzítette. Az Exit esetében ez a hirdetéseknek a gazdasági válságra visszavezethető, a nyomtatott lapokat hatványozottan sújtó visszaesése. Ez ugyanakkor a Pesti Estet sem kímélte. A Matesz nyilvános listái szerint múlt év végén Pesti Estből hetente mintegy 100 ezret, Exitből körülbelül 80 ezret nyomtattak. 2008 második fél évében ez a szám mindkét kiadványnál átlag 20 ezerrel magasabb volt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.