Céges előfizetés hűségnyilatkozat nélkül

A mobilszolgáltatók és a gyártók is reagáltak a válságra: hatékony eszközökkel és megoldásokkal segítik a vállalatokat ahhoz, hogy optimalizálni tudják költségeiket. A kis- és közepes cégeknek azonban a rugalmasság legalább olyan fontos, mint a jó ár, s ezt felismerték a szolgáltatók is.

A vezetékes- és mobiltelefonszolgáltatók tapasztalatai szerint a válság következtében sokkal árérzékenyebbé váltak az üzleti előfizetők, beleértve a kis- és közepes vállalkozásokat is. Utóbbiak közül egyre többen váltanak a lakossági tarifacsomagokról üzleti előfizetésekre, amelyek sokkal kedvezőbb árakat biztosítanak, ráadásul a különböző opciós díjakkal fix költség mellett biztosítható, hogy a munkatársak díjmentesen hívhassák egymást.

Nem mindegy azonban, milyen díjazást választ az ügyfél: a másodperc, a fél perc, illetve a percalapú számlázás között nagy különbségek lehetnek a felhasználási szokások függvényében. Általános vélekedés a piacon, hogy a percalapú számlázás esetén érvényes percdíjat és a másodpercalapú konstrukciók tarifáját úgy lehet összehasonlítani, ha a percalapú konstrukció percdíját 1,3-mal szorozzuk meg. Az is igaz, hogy a sokat telefonáló kollégának jobban megéri másodpercalapú tarifát választani, míg a kevesebbet beszélő esetén a percalapú számlázás az ésszerűbb, így alacsonyabban tartva az árakat. A másodpercalapú számlázás az egyik legfontosabb érv az üzleti előfizetések használata mellett, a lakosságnak ugyanis nem kínálnak ilyen konstrukciót a szolgáltatók.

Számos vállalkozás vezetője ugyanakkor azért vonakodik az üzleti előfizetésekre áttérni, mert miközben a szolgáltatók hűségnyilatkozatot kérnek a tőlük, sokan nem tudják garantálni, hogy kétéves távlatban is változatlan marad a dolgozóik létszáma. Márpedig, a hűségnyilatkozat érvényessége alatt egy esetleges csökkenés esetén is fi zetni kell a havi díjat, ami korántsem költséghatékony megoldás. Két hazai szolgáltató, a Pannon és a Vodafone is lehetővé tette, hogy hűségnyilatkozat nélkül vegyék igénybe a cégek az üzleti díjcsomagokat. Így, ha egy SIM kártyára már nincs szükség, azt ki lehet kapcsoltatni, s nem kell fölöslegesen fizetni a havi díjat is.

A néhány alkalmazottal dolgozó vállalatok problémája az is, hogy míg az egyik dolgozó kihasználja a lebeszélhető havi díjat, sőt túl is lépi azt, mások nem. Az osztható havidíjas konstrukciók erre kínálnak megoldást: egységben kezelik a flottát, azaz az egyik kártyán fel nem használt ingyenes opció felhasználható egy másik előfizetésen, így kiegyenlíthetők a használati szokások.

A túl sokat beszélő munkatársai költségét egy vállalkozás sem kívánja korlátlan mértékig fi nanszírozni. Erre megoldás a magánszámla szolgáltatás – ezzel a dolgozó limiten felüli forgalmát közvetlenül neki számlázzák ki. A másik megoldás, ha úgynevezett limitfigyelő megoldást vesznek igénybe az előfizetés mellé, amivel kontrollálható a dolgozó mobilhasználata.

Ne ragaszkodjon a csúcsgépekhez!

A vállalkozások számítástechnikai eszközflottájára fordított költségek is komolyan redukálhatók, a megfelelő berendezések megválasztása esetén. A sokat utazó, de főként irodai alkalmazásokkal –szövegszerkesztővel, táblázatkezelővel és e-maillel – dolgozóknak felesleges nagy teljesítményű laptopot vásárolni. Nekik elegendő egy jobb minőségű, de még így is egy laptop árának felébe-harmadába kerülő úgynevezett netbook is. A netbookok megfelelő teljesítményt biztosítanak a szoftverek gyors futtatásához, hátrányuk a hagyományos hordozható gépekkel szemben, hogy nincs beépített optikai meghajtójuk. Ugyanakkor, a legújabb modellek 6–9 óráig működnek egy töltéssel, és egy kilogrammal könnyebbek is.

A laptopot kiválthatja a netbook
A laptopot kiválthatja a netbook
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.