Jogi segítséget kapnak a ppo.hu károsultjai
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) jogi képviseletet nyújt a Pre Pay Online (ppo.hu) ügyben hozzájuk fordulóknak. A szervezet közleményében emlékeztet arra, hogy a ppo.hu oldalon regisztrált fogyasztók bankkártyáját 2490 forint éves tagdíjjal terhelték meg január elején. A fogyasztók szerint egy korábban ingyenes szolgáltatásnak mondott ügylet módosult fizetősre. A honlapon keresztül egyebek közt autópálya-matricát és telefonfeltöltést lehetett vásárolni bankkártyás tranzakcióval.
A FEOSZ ügyvezető elnöke, Baranovszky György elmondta: mintegy 130 fogyasztó jelentkezett náluk, közülük eddig 30 meghatalmazást is adott a jogi képviselet ellátására. A FEOSZ a jogi képviselet során békéltető testületi eljárást indít, illetve, ha szükséges, bírósághoz fordul.
A ppo.hu ügyében a Gazdasági Versenyhivatal is eljárást indított a honlapot üzemeltető társaságok, a Centillion AG és az Investech Kft. ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat feltételezett megsértése miatt. A honlapról igénybe vehető szolgáltatásról vélhetően nem volt megfelelő a tájékoztatási gyakorlat, a már regisztrált ügyfelek nem kaptak megfelelő információt a díjak változtatásáról.