Ismét lesz Ikarus
187-es típusjelzésű autóbusza volt. A megkérdezett illetékesek azonban akkor csupán azzal kommentálták megjelenését: a busz szűk körű bemutató idejére kapta meg az Ikarus emblémát.
Magyar gyártók hosszú távú stratégiai összefogásával új autóbuszcsalád jelenhet meg a piacon – erősítette meg ugyanakkor lapunk értesülését Liptai Árpád. Az ARC Kft. ügyvezetője és tulajdonosa a részletekről nem nyilatkozott. Azt azonban elárulta: a cégük modellcsaládjának továbbfejlesztésével életre hívott járművek Ikarus márkajelzést kapnak. Gyártásuknál a lehető legnagyobb arányban hazai beszállítók részegységeit használják fel.
Az új Ikarusokról az ARC-nál nem mondanak többet. Magáért beszél azonban aMűszertechnika Zrt. honlapja, ahol az Ikarusbus új járműveivel ismerkedhet meg a weben szörföző. A paletta Ikarusai az ARC modelljeinek megjelölését viselik: az alacsony padlós városi szóló a V134-es, a négyajtós csuklós a V187-es, az elővárosi, távolsági szóló busz az E127-es jelzést kapta.
Bennfentes értesülésekből nincs hiány a buszos szakvállalkozásoknál sem. Ezek szerint az ARC alapokra épülő buszok gyártására a szigethalmi cég és a Ikarusbus tavaly ősszel társaságot alapított Magyar Autóbuszgyártó Kft. néven. De szólnak hírek arról is, például a Figyelő című hetilapé, hogy a járművek összeszerelését a mátyásföldi ipari parkban, az Ikarus telephelyén területet bérlő társaság – az ARC tulajdonosainak kezében lévő – Lanta Kft. végzi majd.
Úgy tudjuk:azARC Ikarusainak fejlesztése célegyenesben van, a buszok megszerezték az Európai Unió minősítését is, így akár külföldön is értékesíthetők.Valószínű azonban, hogy az Ikarusbus és az ARC párosa belföldön is kipróbálja majd magát. Első városi és elővárosi buszaik lényegében elkészültek, már csak a hivatalos bemutatóra várnak. Ha hinni lehet a Műszertechnika honlapjának, a hamarosan bemutatkozó buszok az Euro5-ös környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, 280–320 lóerős, hathengeres, turbófeltöltős Cummins dízelmotort kapják. A városi szóló háromajtós kocsiszekrényében egyszerre 106–110 utas szállítható majd, a csuklósban 166–176. Az egri Agria Volánnak gyártott elővárosi szóló ugyanakkor kétajtós, és 91–95 fő befogadására képes.
Akármilyen is lesz végül az új Ikarus, a bemutatásra váró buszcsaládtól a Ikarusbus és az ARC is sokat várhat. Az autóbuszos szolgáltatók tenderein jó eséllyel vehet részt egy Ikarus márkajelzést viselő, magyar beszállítókra alapozva hazánkban gyártott busz. Sikere elvben csak az árán múlik majd.