Röviden
Négymilliós támogatást kaphatnak a gazdák
AzEurópaiBizottság szerdán átmenetileg engedélyezte, hogy Magyarország korlátozott összegű, 15 ezer euróig, azaz négymillió forintig terjedő állami támogatást nyújtson egyes mezőgazdasági termelőknek. Az uniós testület olyan magyar – valamint olasz és litván – programot engedélyezett, amely a gazdasági válság miatt nehézségekkel küzdő termelőket öszszesen mintegy 18,2 millió euró, azaz ötmilliárd forint összegű támogatáshoz juttathatja. A támogatás az év végéig nyújtható, formája pedig közvetlen támogatás, kedvező kamatozású kölcsön, kamattámogatás és kezességvállalás lehet. Alapfeltétel, hogy a kedvezményezett termelő 2008. július 1-jén – vagyis a válság kezdete előtt – még nem küzdött nehézségekkel. (Brüsszeli tudósítónktól)
Beszáll a Milton Bankba a Magyar Tőketársaság Zrt.
A Demján Sándor által novemberben alapítottMagyar Tőketársaság (MT) Zrt. részesedést kíván szerezni a nemrég aWallis Zrt. tulajdonába került Milton Bankban, hogy közösen tudják támogatni a magyar gazdaság fellendülését és ennek részeként a forráshiánnyal küzdő hazai kis- és közepes vállalkozásokat. Az erről szóló megállapodás részleteit később hozzák nyilvánosságra. Az MT ígéretes magyar befektetések, banki vállalkozások finanszírozására fókuszál, így került a látókörébe a Milton. A Wallis Zrt. 2002 óta jelen van a pénzügyi szolgáltatási piacon. 2009-ben vásárolta meg a West LB Hungária Bank Zrt.-t, amelyet Miltonra keresztelt át. (Munkatársunktól)
Uniós támogatást kapott a Fonyód–Badacsony komp
Uniós támogatást nyert a második balatoni kompjárat projektjének elindítása. Egyelőre 50 millió forintot költhetnek el a különféle tanulmányok elkészítésére – az EU költségén. Az 5,5 kilométeres Fonyód–Badacsony közötti távot az új kompjárat 20 perc alatt tenné meg. A meglévő kikötők, utak átalakítása, hajók beszerzése, valamint a járulékos infrastrukturális beruházások mai áron 7,5–8 milliárd forintba kerülnének. Az új 60–65 méter hosszú komphajók 48–50 autó és az egyéb terheléstől függően 350–1000 utas szállítására lennének alkalmasak. (Munkatársunktól)
Fokkerek nem repülnek többé a Malév színeiben
Január végével leállította az összes Fokker 70-es repülőgépét a Malév. A költségcsökkentés után így már csak két típusból, a Boeing 737 Next Generationből és a Bombardier Q400-asból áll a légitársaság flottája. Az utóbbi időben 5, majd csak 4 ilyen, 70 személyes Fokkerrel dolgozott a légitársaság. A gépet repülési tulajdonságai miatt a pilóták ugyan szerették, de a cég pénzügyesei nem. Az idős típus üzemeltetése drága, lízingdíja magas, alkatrészellátása pedig horribilis volt, ugyanis jó ideje nem gyártják, s már nagyon kevés repül belőle a világban. (V. G. G.)