Dióhéjban

„Segíts okosan”

Magyarországon a halálesetek több mint felét szív- és érrendszeri betegségek okozzák, mely az európai átlag két és félszerese. Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) munkatársai évente kétezer alkalommal végeznek újraélesztést, és a kórházakban mintegy tízezer ember részesül sürgősségi szívkatéteres életmentő kezelésben. 2010-ben is folytatódik az Unilever Magyarország Kft. által tavaly indított „Gazdálkodj és segíts okosan” program, immáron „Segíts okosan!” néven, amelynek legfőbb célja az életmentés segítése, a mentők munkájának támogatása. A nagyszabású program célja többek között az, hogy valamennyi hazai mentőkocsit ellássa korszerű defibrillátorkészülékekkel, amelyek alkalmasak arra, hogy orvos jelenléte nélkül, a mentőápolók használatában azonnali segítséget nyújtsanak a betegnek. Ezenkívül ismét elindul a mentőállomások versenye, illetve egy 60 állomásból álló országos roadshow is, amely a lakosság életmentéssel kapcsolatos ismereteinek bővítésére törekszik.

Vodafone-diploma a példás felelősségvállalásért

A Vodafone-t a felelős vállalati magatartás terén kiemelkedően a leggyorsabban fejlődő vállalatként ismerték el Magyarországon. Az Üzleti Etika Különdíjjal a vállalatnak a társadalom fenntartható fejlődéséért, a klímaváltozás negatív folyamatainak visszafordításáért és az esélyegyenlőség javításáért tett erőfeszítéseit díjazták.

Az idei évben immár tizedik alkalommal megrendezett Üzleti Etika Díjra számos magas színvonalú pályázat érkezett. A példamutató felelősségvállaló jelzővel a zsűri olyan multinacionális vállalatot ruházott fel, amely azon igyekszik, hogy az üzleti és a felelősségvállalási stratégia egységes elemként jelenjen meg a vállalatnál.

„Az elmúlt évben erősítettünk az üzleti gondolkodásba integrált felelős szemléletmódon, fejlesztettük belső folyamatainkat, odafigyeltünk a dolgozói tudatosság erősítésére, ügyfeleinket is érdekes és izgalmas módon igyekeztük tájékoztatni vállalati felelősség programjainkról. Talán ennek is köszönhető, hogy számos más díj mellett most az Üzleti Etika Különdíjával jutalmazták munkánkat” – mondta dr. Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.

A Vodafone számára a vállalati felelősség nem pusztán jótékonykodó hozzáállás, segítő szándék. Az üzleti stratégia szerves része, mely integráltan jelenik meg a különböző vállalati funkciók jelenében és jövőképében, így biztosítva, hogy a működés minden szintjén és területén a fenntarthatóságot szem előtt tartó döntések szülessenek.

A Generali az SOS Gyermekfalukért

A Generali-Providencia Biztosító Zrt. egymillió forintot adományozott az SOS Gyermekfalunak a gyermekszállító buszok biztonsági övvel való felszerelésére.

A biztosítótársaság idén már támogatta az alapítványt egymillió forinttal, akkor a Generali partnereinek szervezett pókerverseny nevezési díjait ajánlották fel a Gyermekfalunak. A társaság évek óta támogatja az SOS Gyermekfalvak Magyarországi Egyesülete tevékenységét. Tavaly karácsonyi gyermekprogrammal és egy nagyobb, egyösszegű pénzadománnyal járult hozzá az árva gyermekek mindennapjainak szebbé tételéhez. A Generalinál az SOS Gyermekfalu támogatásának gyökerei az egykori anyavállalathoz nyúlnak vissza. Az osztrák SOS Gyermekfalvak egyik elindítója Dietrich Karner, a Generali Holding Vienna AG, a Generali-Providencia egykori anyavállalatának egyik meghatározó, ma már nyugállományba vonult elnöke, így nem véletlen, hogy a hagyományokat követve a magyarországi biztosító is folytatja az anyacég hagyományait Hazánkban Battonyán, Kecskeméten, Kőszegen, Szegeden, Lajosmizsén és Sé községben működnek SOS Gyermekfalvak. Az SOS Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa védőszárnyai alatt jelenleg körülbelül 270 gyermek és fiatal él.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.