A Mars kutya-örökbefogadási kampánya idén másodszor

Kevés az olyan család, amelyiknek ne lenne kapcsolata valamilyen hobbiból tartott állattal, ezeket az élőlényeket egyébként az ember-állat kapcsolatból sokat kifejezően társállatnak is nevezik. Csakhogy nem mindegyiket tartják társként, ezen próbál segíteni a Mars Magyarország idén is, a második alkalommal meghirdetendő kutya-örökbefogadási kampányával.

Ma már tartunk otthon sokféle élőlényt, a botsáskától a halakig. A legszembeötlőbbek azonban a közterületeken is közlekedő kutyák és macskák. Sokan vannak, óvatos becslés szerint 2-2 millióan. Vannak jó és rossz történeteink kutyákról, macskákról, gazdáik viselkedéséről. Magyarországon viszonylag sokan vannak, és nincs minden rendben körülöttük, amit bizonyít az is, hogy rengeteg az elhagyott, kicsapott vagy az olyan kutya, amelyiket igen mostoha körülmények között tartanak. Az egyre szigorodó állatvédelmi jogszabályoknak is köszönhető, hogy sok jobb sorsra érdemes állat kaphat egy újabb esélyt, hogy menhelyre kerüljön és onnan esetleg új gazdához.

A kutyák száma óvatos becslések szerint is megközelíti a kétmilliót hazánkban. Az emberi felelőtlenség következtében azonban évente sok ezer négylábú kerül az utcára.

Hazánk egyik legnagyobb állateledel-gyártó és -forgalmazó vállalata, a Mars Magyarország tovább erősíti programjait a felelős állattartás területén. Mayer Zsolt, a cég vállalati kapcsolatok igazgatója elmondta, hogy 2009-ben, a kelet-közép-európai régióban először a magyar vállalat is csatlakozott a vállalatcsoport kezdeményezéséhez. Az anyacég 2006-ban az USA-ban hirdette meg először a gazdátlan ebek helyzetének javítását célzó mozgalmát, amelyet már 4 kontinensre és 13 országra kiterjesztettek. Hegyi Barbarát, a Vígszínház művészét kérték fel a kampány „nagykövetének”. „Engem egész életemben kutyák vettek körül. El sem tudom képzelni az életemet nélkülük. Nagyon fontosnak tartom, hogy már egészen kicsi kortól felelősségvállalásra neveljük a gyerekeket. Az állatok nem játékszerek, amelyeket ha meguntunk, eldobunk.”

Mayer Zsolt elmondta azt is, hogy ezzel a kampánnyal is a társadalmi tudatformálás folyamatában kívánnak segítséget nyújtani. Sok magyarországi kutya sanyarú helyzetére lehet megoldás az örökbefogadás. A menhelyek zsúfoltak, s mivel csekély anyagiakkal rendelkező civil szerveződésekről van szó, a körülmények korántsem ideálisak. Még a hivatalos követelményeknek megfelelő, engedéllyel rendelkező félszáznyi menhelyen sem. Ennél azonban jóval több, mintegy 120 olyan befogadótelep működik országszerte, amelyek többségében elkeserítő a helyzet.

Úgy gondoltuk, itt az ideje, hogy kezdeményezésünkkel nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk e fontos társadalmi kérdésnek. Ehhez természetesen anyagi támogatásra is szükség van. A Pedigree-termékek értékesítéséhez kötötték a tízmillió forintos garantált támogatást. A szakmai zsűri által kiválasztott öt menhely 2-2 millió forintot kapott, amelyet a túlszaporodást megakadályozandó ivartalanításra és az egyedi elektronikus azonosítók elhelyezésére fordított. Mindezek mellett a vállalat további lehetőséget is kínált a program sikeréhez a http://pedigreeorokbefogadas.hu/ honlap működtetésével. Az interaktív honlapra sok ezer kutya képe és legfontosabb adatai kerülnek fel.

Mayer Zsolt beszámolt arról is, hogy csak a pályázaton nyertes menhelyekről március óta mintegy 1500 kutya került új gazdához. De a menhelyvezetők elmondták azt is, hogy a nagyobb nyilvánosság miatt már távolabbról is jönnek a későbbi befogadók, sőt a kevésbé kedvelt fekete és beteg kutyák is új otthonra leltek. A program a tavalyi feltételekkel az idén is folytatódik.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.