Olcsóbb lesz a vártnál az M3-as folytatása

Hosszabb lesz az M3-as: az autópálya Nyíregyháza utáni 33,8 kilométerét a Colas Hungária konzorciuma építheti meg. A 2011 végére a 49-es főútig „nyújtózkodó” szakasz az utóbbi évek legolcsóbb sztrádája lesz.

Valaki elszámolta magát az M3-as autópályánál. A sztráda Nyíregyházát a 49-es főúttal összekötő szakaszának építési költségét a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szakértői előzetesen 46 milliárd forintra becsülték. A beruházás közbeszerzési eljárásán a legjobb érvényes ajánlatot adó pályázó viszont a mérnökár mintegy kétharmadáért vállalta a munkát.

Áron aluli vállalásról nincs szó az M3-as új szakaszának építésénél – közölte Galuska János. A NIF beruházási igazgatója bejelentette: az autópálya Nyíregyházától Vásárosnamény felé tartó, de csak a 49-es főútig vezető 33,8 kilométerét a Colas Hungária vezette C-S-K-K 2009 Konzor cium építheti meg. A tagjai sorában a Strabag Építő Zrt.-t, a Közgép Zrt.-t és a Kelet-Út Kft.-t felsorakoztató győztes csapat nettó 31,9 milliárd forintért építi meg a kelet felé nyújtózkodó sztráda új szakaszát.

A Colas konzorciumának árajánlata lényegesen kedvezőbb a vártnál, ám ez az igazgató szerint nem azt jelenti, hogy a beruházás az előírtnál gyengébb minőségben épülhet meg. Az útépítők munkáját a NIF laborja folyamatosan ellenőrzi majd, és ha az autópálya forgalomba helyezése után esetleg szükségessé válik, a jótállási garanciákat lehívják, és a hibákat is kijavíttatják.

Az M3-as Nyíregyháza utáni szakaszának tenderére hat pályázó adott ajánlatot. Közülük azonban csak kettőé volt érvényes. A szlovák Doprastav és a német Bilfinger ajánlatát azt követően zárták ki a vetélkedésből, hogy egyikük sem tett eleget a NIF hiánypótlási felszólításának. A Hídépítő Zrt. hatvan napnál régebbi pénzintézeti igazolása, referenciaigazolása és erőforrás-szervezetének nyilatkozata miatt „vérzett el”. A Vegyépszer Zrt. ajánlatában pedig a szakemberek alkalmasságának igazolása nem volt megfelelő.

A Colas konzorciumával így csak a Porr AG ajánlata maradt versenyben. Ajánlata azonban kedvezőtlenebb volt versenytársáénál: a társaság 32,6 milliárd forintért vállalkozna az M3-as Nyíregyháza utáni szakaszának megépítésére.

Ha a közbeszerzési eljárás eredményét senki nem támadja meg, a NIF február 5-én megköti a beruházás szerződését a győztes konzorciummal. A költségek 85 százalékáig európai uniós támogatással megvalósuló aszfaltburkolatú autópálya építése ta vassz al megkezdődhet. Az irányonként két forgalmi sávos, a nyíregyházi kezdő és a vásárosnaményi végcsomópont mellett csupán egyetlen le- és felhajtási lehetőséget kínáló szakaszt az autósok előreláthatólag 2011 végén vehetik majd birtokba.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.