Bírálva dicséri borainkat a The Wall Street Journal

Kiejthetetlen nevű márkák, „vasfüggöny-korabelien ronda” címkék, Ausztriához képest is húszéves késésben lévő „keleti blokk” – alaposan feladja a leckét a magyar bormarketingnek a The Wall Street Journal (WSJ) hétvégi, egész oldalas kritikája. A legnagyobb, kétmilliós példányszámú amerikai napilap három térségbeli ország – hazánk mellett Horvátország és Szlovénia – italait veszi górcső alá, megjegyezve: ezeket az országokat ritkán hozzák összefüggésbe a borral. (A Los Angeles-i Kék Duna borforgalmazó által a térségünkből behozott borokat – mint elmondja – eleinte „keleti blokki gagyiként” utasították el az érdeklődők, és saját üzletvezetője is „horvát sz.r”-t emlegetett, de később változott a helyzet.)

Ugyanakkor a termékajánlóban említett magyar palackokkal a kritikusnak és a sommelier-knek sem volt problémája. Egyenesen kiválónak bizonyult az Apátsági Pincészet 2008-as pannonhalmi Tricollis cuvée-je (olaszrizling, rajnai rizling, fűszeres tramini). Dicsérik a Pfneiszl soproni kékfrankosát is, de egyrészt lehúzzák a címkézést, másrészt, csakúgy, mint a Monarchia borászat Irsai Olivérje vagy a furmint és a juhfark esetében, a márkanév a kimondhatatlanságot súroló nyelvtörő az angolszász piacon a WSJ szerint. Annyira, hogy kóstolókkal, ételekhez kínált kísérőkkel próbálják őket bevezetni, mert a polcokon még ijesztők – magyarázza egy New York-i kereskedő. Nem beszélve arról, hogy bezavarnak a sokszor németes névváltozatok is (Kékfrankos – Blaufränkisch, Scheurebe –Sämling), amelyekről a kritikus némi gúnnyal azt írja: „a kelet-európai szőlők olyanok, mint egy orosz regény szereplői: mindnek több neve van.”

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.