Cég nélkül megy tovább a bormarketing
A gondot ez okozta: a cég korábbi vezetése úgy értelmezte a vonatkozó szabályokat, hogy a működéshez szükséges pénzhez a marketingre fordított kiadások arányában, de automatikusan jutnak hozzá, míg a költségvetési kapcsolatot jelentő Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, illetve az Agrármarketing Centrum (AMC) másként vélekedik. A két intézmény a közbeszerzés mellett foglalt állást. Ezek után az alkalmazottak és az ügyvezető távoztak a kft.-től.
Az év végén aztán a tulajdonosok a felszámolás megindításáról döntöttek. A cég ügyeinek kezelésével megbízott Oláh László egyelőre nem kívánt nyilatkozni. Az egyik alapítót, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsát (HNT) képviselő Horváth Csaba főtitkárt is sikerült elérnünk, aki elmondta, hogy a kft. felszámolása nem változtat a nemzeti bormarketingen. Vagyis a jövőben is a belföldön forgalomba hozott bor literje után beszedett 8 forintos forgalomba hozatali járulék 60 százalékát fordíthatják a közösségi bormarketingre.
Az ezzel kapcsolatos kifizetések és a pályázatok elbírálása is folyamatos, ugyanis a Bormarketing Bizottság folytatja munkáját. Az AMC a közösségi bormarketing egyik részfeladatára már kiírt közbeszerzési pályázatot. A nyertes a befizetett forgalomba hozatali járulék bormarketing célra szánt részének 5 százalékáért, vállalkozóként működtetheti a bormarketinget. A csütörtökön lejáró pályázatra eddig ketten jelentkeztek, egyikük a HNT. Gyors eredmény azonban nem várható, információink szerint a pályázati határidőt hiánypótlás miatt meghosszabbítják.