Nagy pofon a fuvarozóknak

– A taxitársaságok körében már így is kritikus a helyzet – reagált lapunknak Dudás Gyula, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének főtitkára arra a hírre, hogy a héten két lépésben is emelkedik az üzemanyagok ára. Több kisebb vállalat kilométerenként 200 forint alá nyomta tarifáját az árversenyben. Ezek a vállalkozások az áremelések után csak veszteséget termelnek majd. A szövetség számításai szerint ahhoz, hogy egy vállalkozó fenn tudja magát tartani, 210–220 forint közötti kilométerdíjat kellene alkalmaznia. Az éles budapesti árverseny miatt azonban áremelésre nem lehet számítani. Sokat egyébként nem is lehetne drágítani, hisz a Fővárosi Önkormányzat által megszabott 240 forintos díjplafon már nagyon közel van az említett „önfenntartási” szinthez. Arra van esély csupán, hogy a jelenleg 200 forint alatt működő kisebb vállalkozások emelnek tarifáikon. Dudás úgy véli, ha tartós maradna a magas üzemanyagár, akkor átrajzolódna a taxisvilág. – Nem arról van szó, hogy tömegesen adnák vissza az iparengedélyüket, de többen merülnének alá ismét a szürke-, illetve feketezónába – mondta a főtitkár, aki hiányolja a hatékony ellenőrzési rendszert.

Sötéten látják a jövőt az árufuvarozók is. Galambos István, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének társelnöke szerint a Magyarországon a tranzitszállítóknak eladott üzemanyag menynyisége drasztikusan csökkenni fog. A határok előtt és után tankolnak majd a kamionok, s ha tehetik, elkerülik az országot, így alighanem az év végén a jövedékiadó-bevétel sem éri el a remélt szintet. Az EU által ajánlott jövedékiadó-szint alól számos, nálunk gazdagabb állam, így például Ausztria is felmentést kért és kapott – jegyezte meg Galambos. Ezzel a hazai szállítók borzasztó versenyhátrányba kerülnek, amire egyre többen azzal reagálnak, hogy külföldre, kedvezőbb adózási körülmények közé helyezik át cégüket.

A BKV kedvezményt kap az üzemanyag árából

A BKV költségei is növekednek a változások miatt, de ez nem okoz komoly gondot a társaságnak, amely nagyfogyasztóként jelentős kedvezményt kap az üzemanyag árából. A beszállítóval kötött szerződés értelmében több mint hét százalék kedvezményt érvényesíthet a közlekedési vállalat a Mol aktuális nagykereskedelmi árából – mondta lapunknak a cég logisztikai főosztályvezetője, Tóth Péter. A BKV járművei a cég saját töltőállomásán tankolnak, ám a napi fogyasztásuk olyan nagy, hogy – komoly raktárkapacitás hiányában – nem tudnak nagyobb mennyiségű üzemanyagot előre megvásárolni és raktározni – tette hozzá a szakember.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.