Uniós pénzből bővülhet az M0-s körgyűrű
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megkapta az Európai Bizottság jóváhagyását az M0-s budapesti körgyűrű déli szektora, az M1-es és M5-ös autópálya közötti szakaszának megépítését, bővítését előirányzó magyar nagyprojektre. Az uniós finanszírozás összege csaknem 95 milliárd forint, az összköltségvetés több mint 120 milliárd. A körgyűrűt kétszer háromsávos autópályává alakítják át, és leállósávot építenek. A második pálya a már meglévő autóút mellé épül, és a szomszédos csomópontokat is fejlesztik.
Megépül 16 felüljáró, egy aluljáró, emellett Hárosnál egy 770 méteres, Soroksárnál pedig egy 500 méteres Duna-híd is. A körgyűrű vonalának kiegészítéseként egy kétszer három sávval + leállósávval rendelkező autópálya is épül, amely az 51. számú főutat az M0–M5 csomópontnál közvetlenül köti majd össze a körgyűrűvel. Az új nyomvonalon épülő szakasz mentesíti és kiváltja az M5-ös autópálya azon szakaszát, mely ma még összeköti az M0-s déli és keleti szektorát.