Vége a Saabnak
– Annyira közel voltunk pedig a megállapodáshoz, nem találok szavakat – mondta a Bloomberg hírügynökségnek Victor Müller, a Spyker vezérigazgatója. Iparági elemzők szerint a mostani fejlemények jól illeszkednek a GM európai érdekeltségei körüli zűrzavaros helyzetbe. A múlt hónapban az Opel eladása elől hátráltak ki az amerikaiak, a Saabnál pedig a svéd Koenigsegg lépett vissza.
Ed Whitacre, az új GM-főnök már a napokban értésre adta, hogy a skandináv márka sorsa is a megszüntetés lesz, ha az év végéig nem születik megállapodás az eladásról.
A Saab, amelynek teljes tulajdonjogához a GM 2000-ben jutott hozzá, nemcsak veszteséges, de szerény eladási mutatói (tavaly mind össze 93 ezer autót értékesített) tovább estek azt köve tően, hogy az akkor még a csőd szélén táncoló detroitiak bejelentették: a Hummerrel, a Saturnnal és a Pontiackal egyetemben ezt a márkát sem tartják meg. Az idén Amerikában várhatóan 10 ezernél is kevesebb Saabot tudnak eladni. A GM ugyanakkor azt közölte: a skandináv cég arra készül, hogy kifizeti beszállítóit, tartja a termékgarancia-szerződésekből adódó kötelezettségeit, és biztosítja az alkatrészutánpótlást. Észak-Európában ugyanakkor munkahelyek ezrei kerültek veszélybe. Egyedül a trollhaettani gyáregységben 3500-an dolgoznak.