Tizenöt éve közel hozzád
A mobilitás szabaddá tesz – véli a Pannon GSM Távközlési Zrt. vezérigazgatója, Anders Jensen. Mondja ezt annak kapcsán, hogy idén először közzétették átfogó fenntarthatósági jelentésüket. Mindezt azért, hogy bizonyítsák elkötelezettségüket ügyfeleik, üzleti partnereik felé, valamint bemutassák: a Pannon GSM Távközlési Zrt. átlátható vállalat, amely – alaptevékenysége, a mobilkommunikációs szolgáltatások biztosítása mellett – szívügyének tekinti a kisebbségek felzárkóztatását, a kommunikációs akadálymentesítést, a környezetvédelmet, az egészségügy, valamint az elmaradt települések fejlesztését.
– Folyamatosan új utakatkeresünk napi működésünk tökéletesítésére. A jelentés dolgozóink csapatmunkájának gyümölcse – mondja Anders Jensen, a cég oldaláról letölthető jelentéséről. Ez a kreativitást és közérthetőséget sem nélkülöző anyag nagyon fontos előrelépés az átláthatóság és az elszámoltathatóság felé – teszi hozzá. A Pannon a mobiltechnológia segítségével megkönynyíti a kapcsolattartást, az emberek egymás közti kommunikációját. 1994-es indulásukkor új színt hoztak a távközlésbe: a vezetékes telefonokhoz szokott magyar ember ide-oda kapkodta a fejét a mobilkészülékek láttán. A zsebekben megcsörrenő, téglára emlékeztető mobilok látványához, és hangjához hozzászokott az utca embere. Ám amikor a Pannon hazánkban elsőként vezette be az SMS (Short Message Service)-szolgáltatást, majdnem mindenki az új őrület rabjává vált. És hol voltunk még akkor az MMS-től, vagy a mobil internettől…?
A Pannon tette a dolgát: tudatosan fejlesztette technológiáját, eközben persze nemcsak ügyfeleire, hanem dolgozóira is odafigyelt, mert vallják, hogy a cég sikerességének egyik legfontosabb záloga a dolgozói elégedettség biztosítása. Az egészséges munkakörülmények, valamint a munkabiztonság nem ismeretlen fogalmak a Pannon számára: a kollégáknak szervezett egészségmegőrző, egészségfejlesztő programok mellett, rendszeres munkahigiéniés környezetvizsgálatra is sor kerül az irodákban.
A Pannon az egyik legfontosabb feladatának tartja a társadalmi felelősségvállalást.
– A telekommunikációsiparág szereplőjeként számunkra alapvető fontosságú, hogy a mobilkommunikáció révén megkönnyítsük a kapcsolattartást a különböző társadalmi csoportok között – magyarázza Anders Jensen.
Ezt számos innovatív technológiai megoldás kidolgozásával bizonyították már: többek között hozzájárultak egy mobil EKG kifejlesztéséhez, amely a nagy terhelésnek kitett személyek – például sportolók –, valamint szívbetegek folyamatos felügyeletét biztosítja, rugalmas és költség hatékony módon. Emellett egy magzati szívmonitoring eszköz technológiai hátterét is kidolgozták, melynek eredményes működéséhez SIM kártya és mobil adatátvitel szükséges. A DataMed portál kifejlesztéséhez való hozzájárulásukkal pedig az orvosok munkáját könnyítették meg. A DataMed célja, hogy megteremtse a különböző egészségügyi nyilvántartó rendszerek közötti kompatibilitást és a kommunikáció informatikai feltételeit. Ennek segítségével a páciensek, a kezelőorvosok, valamint az intézmények (kórházak, gyógyszertárak) egyazon rendszerbe kapcsolhatók.
A társadalmi felelősségvállalás fogalmába épp úgy belefér a karitatív munka, mint az egészségügyi fejlesztések. A Pannon stratégiai szinten kezeli dolgozóinak karitatív tevékenységét is. Míg tavaly eldugott kisfalvak játszótereit varázsolták újjá kétkezi munkával, addig idén tájvédelmi körzeteket és nemzeti parkok bizonyos részeit teszik élhetőbbé. A munkavállalók minden évben karácsonyi adománygyűjtésbe kezdenek: idén például az Ózd környéki roma családoknak gyűjtenek – a mobiltechnológia nyújtotta előnyöket kihasználva SMS-ben. 2004 óta minden karácsonykor 25 millió forintot adományoznak jótékony célra: tavaly a Hallássérültek Rehabilitációjáért Küzdők Egyesülete (HARKE) kapta ezt az összeget. A pénzt egy úgynevezett írótolmács-szolgáltatás meghonosítására és kifejlesztésére fordították: a hallássérültek az élő beszédet egyidejűleg írásban is olvashatják. A termék kifejlesztése egyelőre folyamatban van.
Már ötödik éve működik a Pannon Példakép Alapítvány, amelynek célja, hogy olyan hétköznapi hősöket ismerjen el mind anyagilag, mind erkölcsileg, akik sokat tettek a társadalomért: a díjazottak egyegy millió forintot kapnak az egyedi tervezésű példaképszobor mellé.
– Nagy súlyt fektetünk a kisebbségek felzárkóztatására is – mondja a Pannon sajtó- és információs igazgatója, Majorosi Emese. Többek között részt veszünk a Hungarian Business Leaders Forum által életre hívott Romaster programban, melynek keretében két tehetséges roma származású diákot ösztöndíjjal, valamint mentorálással támogatunk – teszi hozzá.
Az Amerikai kereskedelmi Kamara (AmCham) ösztöndíjprogramját a Dreher Sörgyárak Zrt.-vel karöltve valósították meg: a hazai felsőfokú- és szakoktató intézményeknek nyújtanak segítő kezet abban, hogy az üzleti etikai szempontoknak is megfelelő szakembereket képezzenek.
Mindezek mellett a Pannon a sport és a kultúra támogatásáról sem feledkezik el: szponzoráltjaik között ott a Magyar Nemzeti Galéria, az acb Kortárs Művészeti Galéria, a Múzeumok Éjszakája, a Magyar Jégkorong Szövetség és a Magyar Kézilabda Szövetség.
A Pannon küldetésének tekinti, hogy környezettudatos magatartásával más vállalatoknak és befektetőknek is példaként szolgáljon. Tavaly energiacsökkentési intézkedéseiknek köszönhetően nyolc százalékkal visszaszorították a cég szén-dioxid-kibocsátását, valamint nagy mennyiségű használt telefont gyűjtöttek vissza és hasznosítottak újra.
Precíz vállalatirányítás, magas színvonalú gazdasági teljesítmény, környezettudatos magatartás, összefogás a társadalomért – ezek jellemzik a vállalatot.
Nem csoda, hogy a Pannon immár tizenöt éve Magyarország egyik vezető, példaértékű nagyvállalata.