Itt az új A8-as: a szíve magyar

Magasra tette a mércét az Audi. Az új, harmadik generációs A8-ast a miami dizájnkiállítás- és vásár előestéjén, vagyis nem autók, hanem alkalmazott művészeti tárgyak mezőnyében mutatták be.

Itt nehezebb kitűnni valami szép formatervvel, mint egy autószalonon, elvégre minden a dizájn körül forog. A világ minden csücskéből meghívott újságírókat azután a Volkswagen-konszern saját zeneigazgatója, a Dzsingisz kán sikere óta világhírű, magyar származású Leslie Mandoki szórakoztatta szintén meglehetősen ismert barátjával, Al DiMeolával, vagyis a normál "A" hang sem volt éppen kellemetlen. Ezek után kifejezetten csalódást keltett volna egy csupán átlagosan kiváló autó.

De az új A8-as még a legjobbak között sem átlagos. Először is alumínium a váza, ami eleve 40 százalékkal könnyebb, mint a hasonló acélmerevítők. Másodszor van olyan változata, amely csak hat liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, ami a luxuskategóriában világcsúcs.

Az Európában valamikor kora tavasszal elérhető új A8 ára a hírek szerint 90 ezer euró környékén lesz majd, úgyhogy a magyar utakon legfeljebb akkor látunk belőle néhányat, ha az új kormány már végképp elmúltnak tekinti a világválságot és rendel magának egy kisebb flottát.

Azt is meg lehetne érteni (már ha eltekintünk a gazdasági helyzettől), mert az A8 egyszerre minden, amit egy luxuslimuzintól el lehet várni. Kifinomult hajtáslánc (az önmagukban is műalkotásnak tekinthető motorok természetesen Győrből valók), kézzel is kapcsolható, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás, a létező legfinomabb alapanyagok a legharmonikusabb színekben, aprólékos kivitel, tágas belső tér és minden elektronika, amiről az átlagautós csak a szaklapok révén tud. Például elég a gyalogosokat és az állatokat a sötétben felismerő infravörös figyelmeztető-rendszert említeni. Akinek a Bose nem elég jól csengő név, kérheti az A8-asát 1400 wattos Bang & Olufsen hangrendszerrel - ezért Amerikában, ahol interneten már elfogadnak rendelést, 6500 dollár felárat kérnek. A jórészt szintén német konkurenciának nincs egyszerű dolga: alaposan fel kell kötnie a gatyáját, ha nem akar lemaradni.

Az A8 testesíti meg mindazt, amire az Audi képes. Ez a jövőnk - mondta a bemutatón a céget vezető Rupert Stadler. Hozzátette, hogy az új motorok ötödével takarékosabbak az előző változatnál, és ráadásul hamarosan jön a hibrid. Azt már a cég egy másik, a gyártásért felelős vezetője mondta, hogy nagyon meg vannak elégedve a győri üzemből származó motorok minőségével. Elsőként két 4,2 literes V8-assal lesz kapható a modell, a benzines 372 lóerejével 5,7 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra - az amúgy kedélyes cirkáláskor legélvezhetőbb - limuzint. A dízelmotor 350 lóerejéhez 800 Nm-es forgatónyomaték párosul, ami még elképesztőbb, 5,5 másodperces 100-ra gyorsulást tesz lehetővé. A luxuslimuzin végre XXI. századi módra takarékos és egyben sportos is, s akkor még nem szóltunk az újabb Audikról már ismerős, diódáikkal messziről feltűnő csíkokat mutató első és hátsó lámpatestekről. Az új A8-as nemcsak luxusautó, de látszik is rajta, hogy az. És a szíve magyar.

Légiesen könnyű szerkezetű és bivalyerős győri motorral szerelt Audi A8-as ára közelít a százezer euróhoz
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.