Tíz perccel "kárpótol" a T-Mobile a kimaradásért

Egy betervezett karbantartás során fellépett szoftverhiba okozott tegnap több millió embert érintő fennakadást a T-Mobile hálózatában. Az előfizetők órákig nem, vagy csak komoly nehézségekkel tudtak telefonálni, akadozott az SMS-forgalom is. A vállalat szűkszavúan magyarázta a szolgáltatás akadozását. Lapunk névtelenséget kérő iparági szakemberektől megtudta: dominóeffektusról volt szó. Csütörtök éjjel a rendszerirányító központban keletkezett a gond, ami miatt összeomlott a hangszolgáltatásra és SMS-küldésre használt "2G" alaphálózat.

Az üzemzavar miatt több millió készülék leszakadt a hálózatról. Az üzemzavar részleges helyreállítása után a reggeli órákban egyszerre rengeteg készülék kívánt újra csatlakozni a rendszerre, ami viszont extrém terhelést jelentett. Ez újfent fennakadásokat okozott, a hálózat nem volt képes megtalálni az egyes készülékeket, ezért sikertelenek voltak a hívások és az üzenet-küldések. Úgy tudjuk, hogy a mérnökök csak úgy tudtak úrrá lenni a helyzeten, hogy fokozatosan engedték vissza a hálózatra a készülékeket, emiatt több óráig tartott a szolgáltatás helyreállása. Vezetékes és más mobilhálózatokba tudtak telefonálni az T-Mobile-előfizetők, de mivel az SMS-szolgáltatás is akadozott, a mobilparkolást és a banki szolgáltatásokat többen nem tudták igénybe venni.

- A szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt - mondta lapunknak Maradi István, a Magyar Telekom Nyrt. műszaki vezérigazgató-helyettese. A cég közleményben tudatta nagyvonalúnak nem nevezhető kompenzációját: 10, a T-Mobile hálózatán belül lebeszélhető perccel kárpótolnák az ügyfeleket a kellemetlenségért, ennek részleteit később ismertetik. - A Telekom minden szükséges lépést megtett, a hálózati hibából eredő kötelezettségeit is megvizsgálta. Megállapítható, hogy a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn - áll a cég közleményében.

Erről még várhatók viták: a vonatkozó jogszabályok szerint 4 órán túli üzemszünet esetén a szolgáltató kötbért köteles fizetni, a napi számlaforgalom nyolcszorosát. Ezt az elmúlt hat hónap forgalmának átlagából számolják ki - tájékoztatta lapunkat Márton György, a Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivője. Részleges üzemszünet esetén kisebb kompenzációról rendelkezik a jogszabály.

Április 21-én a német T-Mobile-nál az előfizetők azonosítására használt rendszer hibázott. A cég bocsánatot kért, s nagyvonalúbb gesztust tett: egy napra teljesen ingyenessé tette az előfizetők SMS-forgalmát. A kimaradás problémákat okozhatott a vállalati ügyfeleknél is, ugyanakkor esetükben egyedi kompenzációt alkalmaznak a mobilcégek, aminek a mértéke tárgyalásos úton dől el.

A cég vezérlőközpontjában
A T-Mobile vezérlőközpontjában
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.