Fizetésképtelen Pintér és Gergényi utazási irodája
Nem lett túl sikeres az Orbánkormány korábbi belügyminisztere, Pintér Sándor és volt kabinetfőnöke, Valenta László, valamint az egykori budapesti rendőrfőkapitány, Gergényi Péter közös vállalkozása, az Admiral Tours Hungary Kft. A 2007-ben életre hívott céggel szemben az év elején indult el a végelszámolás, ami az elmúlt hetekben felszámolásba fordult át – írta a HVG, s a cégbírósági dokumentumok is ezt mutatják. Az eljárást végző TM-Line Kft.-nél nem tudtak sok információt megosztani lapunkkal a társaság ügyeiről, mert – mint kifejtették – eddig nem kapták meg az Admiral papírjait. Így az sem derült ki számukra, hogy mekkora adósságállományt halmoztak fel, s volt utasaik felé van-e bármilyen kötelezettségük.
Erről a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségénél sem nyilatkoztak, mert – ahogy megjegyezték – az Admiral soha nem volt a szervezet tagja. A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatalnál sem derült fény erre, ám ott hozzátették, hogy a vállalkozást saját kérésére tavaly december közepén törölték az utazási irodák listájáról. Annyit azonban elmondtak, hogy ilyen tartozásaik aligha lehetnek, miután se biztosító, se utas nem reklamált náluk az Admirálnál esetlegesen bennragadt pénzük miatt.
A vállalkozásban sokáig volt többségi tulajdonos Pintér és Valenta közös cége, a P & V Kft. A cég mellett részesedése volt még Gergényi Szabolcs Péternek (Gergényi Péter fiának), később a tunéziai származású Ben Hadj Soulimane Mondher is feliratkozott a tulajdonosok közé. Utóbbi –úgy tudjuk – a tunéziai utakat szervező Slim Reisen-csoport magyarországi irodájában dolgozott.
Az Admiral 2007 novembere óta a Cipruson bejegyzett Herco Holdings kezében van. A felszámolásra váró cégnek korábban a Duna Plazában volt irodája – az interneten elérhető telefonszámon azonban öt hónapja egy ismert bútoráruház jelentkezik be.
A cégbírósági adatok szerint a rövid története során az Admiralnak csupán marginális szerep jutott a hazai utazásszervezés-piacon. A leadott egyetlen, 2007-es cégbírósági mérlege szerint mindössze 42,5 millió forint forgalmat ért el, többi között Ciprusra, Egyiptomba, Marokkóba vagy Máltára kínált útjaival. A működési költségek azonban mindent elvittek, s az év végén 26,2 milliós veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni.