Új sofőr a General Motors kormányánál
A testület úgy határozott, Fritz pedig egyetértett ezzel, hogy a jelenlegi helyzetben eljött az ideje bizonyos változásoknak –mondta Chris Preuss, a vállalat szóvivője. Henderson távozásáról értesítették ugyan a GM talpon maradásában döntő szerepet játszott Obama-adminisztrációt, de az nem szólt bele a döntésbe. Henderson elődjét, Rick Wagonert a Fehér Ház „autó-feladatcsoportja” állította fel székéből az idén.
A mostani döntés közvetlen kiváltó oka az volt, hogy nem találták elégségesnek az előrelépést az azt követő száz napban, hogy a GM a nyáron kikecmergett a csődvédelemből.
A vezér távozásával kiszorultak a detroitiak az amerikai autóipar topmenedzseri posztjairól. A Ford első embere, Alan Mulally, iparági import a Boeingtől, a Chryslert vezető Sergio Marchionne pedig az olasz partnercégtől, a FIAT-tól érkezett. A vállalat több mint 88 milliárd dollárt veszített az elmúlt öt évben, és az elmúlt negyedévet is 1,15 milliárdos mínusszal zárta. Nyolc márkájából négyet tart csak meg (Chevrolet, Cadillac, Buick, GMC), miközben európai érdekeltségeinek helyzete sem rendeződött megnyugtatóan. A GM egy pálfordulással mégis megtartja az Opelt, a Saabnak pedig az év végéig vevőt keres, miután a svéd Koenigsegg kihátrált az üzletből. Érdeklődik a márka iránt a kínai Beijing Automotive és a holland Spyker sportkocsigyártó is.