Új üzemet épít Budapesten a Knorr-Bremse
Több mint negyvenmillió euróért új üzemet épít jövőre a Knorr-Bremse Budapesten. A világszerte 15 ezer, Magyarországon 870 embert foglalkoztató cég elnöke, Raimund Klinker, lapunknak elmondta: újabb nyolcszáz munkahely létesül 2010-ben Budapesten, ahol vasúti fékrendszerek és forgózsámolyok gyártására hoznak létre új üzemet. (A Knorr-Bremse kecskeméti gyárában 750-en dolgoznak.)
A csoport forgalma 2008-ban 3,38 milliárd euró volt, és a világ legnagyobb vasúti és közúti fékrendszer gyártójaként tavaly 171 millió eurót költött kutatásra és fejlesztésre. Ezen a területen világszerte 1850 szakembert alkalmaz. Budapesti központjában 120 mérnök, a cég európai fejlesztő kapacitásának negyede dolgozik több kiemelt projektben.
A magyarországi cég vezérigazgatója, Lepsényi István kifejtette: amikor visszaesett a rendelésállomány, a kormány által kiírt csökkentett munkaidő-pályázat segítségével előremenekültek. Bevezették ugyan a négynapos munkahetet, az ötödik napon pedig továbbképezték dolgozóikat. A cég elnöke úgy vélte: a magyar szakemberek nemcsak a vállalaton belül, hanem az iparágban is élenjáróak.
Klinker ígéretesnek tartja a jövőt, mert szerinte Kelet-Közép-Európa nyitásával Magyarország stratégiai szerepre tett szert, ami a Knorr-Bremse oroszországi tevékenységében is tükröződik. Magyar irányítással vegyes vállalatot működtetnek a legnagyobb teherautó-gyártóval, a Kamazzal, és beszállítanak a GAZ-nak, valamint a fehérorosz MAZ-nak is.
A cég rendelésállomány nőtt, és van remény arra,hogy az elsők között lábal ki a válságból: Klinker szerint az idei év volt a mélypont, 2010-ben 3-4 százalékos növekedésre lehet számítani a járműiparban. Joggal optimista, mert 2012-ig félmilliárd eurós szerződés keretében szállíthat fékeket, ajtónyitórendszereket és légkondicionáló berendezéseket a kínai CRH3-as nagy sebességű szuperexpress közel háromezer vasúti kocsijához
A