Netes ajándékokra is érvényes a visszaváltás

Egyre többen intézik a karácsonyi bevásárlást az interneten, ami kényelmes, ugyanakkor kockázatot is rejt, hiszen az interneten vásárolt áruról csak annak megérkezése után derül ki: minden rendben van-e vele. Ajándékvásárláskor különösen érdemes figyelni, hiszen a problémákkal a szeretteinknek okozunk kellemetlenséget.

A magyar kereskedőktől vásárolt árura alapvetően ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mintha üzletben vásároltunk volna: a hibás terméket három napon belül köteles cserélni az eladó, ez esetben a három napot a kézhezvétel dátuma és - ha nem a személyes ügyintézés mellett döntünk - az újbóli postára adás dátuma között számoljuk. A katalógus-áruházból és interneten vásárolt termékek - tekintettel arra, hogy nem lehet kipróbálni azokat az üzletben - esetében nyolc napon belül indoklás nélkül elállhatunk a vásárlástól, azaz vissza lehet küldeni a kereskedőnek, aki köteles visszautalni a pénzt. Bonyolultabb a helyzet a külföldről rendelt áruval. A visszaváltásról és cseréről a kereskedők általában egyértelmű feltételeket fogalmaznak meg. A külföldi postázás tetemes költsége minden esetben minket terhel.

A postázás időigényes feladat: ugyan a különböző kézbesítési módok esetében azt is megadják, hogy az hány munkanapot vesz igénybe, általános tapasztalat: ez még kontinensen belül is viszonylagos, ha valaki biztosra akar menni, érdemesebb megszorozni kettővel. Unión kívüli országokból, és nagyobb értékű termék esetén némi ügyintézést is be kell kalkulálni a dologba. Hiába fizetünk a postázásért, a vámolás miatt mégis be kell mennünk a vámhivatalba, ahol készpénzben be kell fizetni a vámot és letéti díjat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.