Olcsóbb leinteni: Meglepő tarifáival hódítana az új taxicég

Az utóbbi hetekben új szereplővel bővült a fővárosi taxispiac. Az S taxi névre keresztelt vállalkozás megjelenése önmagában nem lenne rendkívüli fejlemény, hiszen az elmúlt években bőven akadt példa hasonlóra, ám a vállalat tarifarendszere a Budapesten bevett gyakorlathoz képest meglepőnek nevezhető.

Az S-taxi az utcai leintést részesíti előnyben. Ebben az esetben alapdíj sincs, a kilométerdíj pedig 149 forint, szemben a telefonos rendelésnél alkalmazott 199 forinttal, amit ráadásul még kiegészít az ismert 300 forint kiállási költség. - A rendszerváltás előtti, a nyugat-európai és az amerikai taxis szokásokkal szeretnénk megjelenni a budapesti piacon, éppen ezért alakították ki ezt a díjtáblát, ami csak két tarifát tartalmaz - mondta a Népszabadságnak Surányi Attila, a cég szakmai igazgatója, aki nem számít kezdőnek a fővárosi taxispiacon, korábban a 6x6 taxi tulajdonosa volt. A csaknem egy év előkészítés után október elején indult társaságnak igencsak ambiciózus tervei vannak: azokat szeretnék megnyerni utasnak, akik jelenleg tömegközlekedéssel járnak. Ez a díjszabásban is látható - véli Surányi -, hiszen a városban utazók többségének ez az ár versenyképes lehet a tömegközlekedés tarifáival. Szerinte az általuk kialakított rendszerrel bővíthető a taxikat igénybe vevők köre, mert most csak egy szűk réteg használja a szolgáltatást, éppen az árak miatt.

Bekanyarodott a piacra a sárga taxi
sárga taxi

A céghez csatlakozó taxisoknak az ígéretek szerint csupán havi 30 ezer forint tagdíjat kell fizetniük, amit hosszú távra garantálnak a szerződésekben. Emellett a társaság által elvárt, az egységes külcsínt biztosító sárgára fóliázás költségeit kell csak állniuk a sofőröknek.

A tervek nemcsak az utasok megnyerését, hanem az S-taxi flottabővülését illetően is derűlátók, A jelenleg közel 30 autóval működő vállalkozás december végére 70-80-ra szeretné bővíteni állományát, márciusra pedig már 200 sárga fóliás gépkocsival számolnak.

- Ezeknek a kollégáknak azonban csak egy része lenne vállalkozó - tette hozzá a szakmai igazgató. Az elképzelések szerint lesznek majd főállásban, fix munkabérért dolgozó alkalmazottaik, sofőrjeik is. Ennek érdekében az illetékes munkaügyi központtal már aláírtak egy munkahelyteremtő támogatásra vonatkozó szerződést, amelynek értelmében jövőre akár 250 ember alkalmazásához kapnak állami szubvenciót. Surányi Attila kifejtette: a tervek szerint mintegy bruttó 180 ezer forintot fizetnének a főállású sofőr alkalmazottaknak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.