Reklámra van pénz, fizetésre nincs

Kérészéletű lehet a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft., ugyanis tekintélyes tartozást halmozott fel. Felmerült az is, hogy alapítói a közösségi bormarketing szervezésére alakult társaságot veszni hagyják.

Borászberkekben már hetek óta beszélik, hogy fizetésképtelen a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. Nem tudja alkalmazottai bérét kifizetni, és a fenntartóinak is tartozik, vagyis alig működtethető. Úgy tudjuk, hogy az alkalmazottak, az ügyvezető kivételével november 12-én felmondtak, az ügyvezető egy héttel később követte őket, miután már hónapok óta nem kaptak fizetést sem. Pedig pénz lenne, hiszen a parlament döntése szerint a belföldön forgalomba hozott bor után járó, literenkénti 8 forintos járulék helyébe lépő forgalomba hozatali járulék 60 százalékát a közösségi bormarketingre fordíthatják, ezért is alakult a kft.

A kialakult helyzetről azonban senki nem akar beszélni, ugyanis a november 25-én rendezett taggyűlése a tulajdonosok, alapítók úgy döntettek: közleményben rögzítik a szerintük nyilvánosságra tartozó közlendőjüket. Belföldi marketingkampányra eddig összesen bruttó 330 millió forintot költöttek.

Csakhogy a szervezet működtetésére kevés volt a pénz.

Egy korábbi megállapodásban szerepel ugyan, hogy a bormarketingre fordítható összeg 5 százalékát fordíthatták erre, de ehhez nem volt könnyű hozzájutni.

Az ügyvezetés már nyáron jelezte, hogy az idei működéshez szükséges pénzt szeptemberben ki kell pótolni, de máig sem sikerült a forrás átadásának formáját a minisztériumnak, illetve az Agrármarketing Centrumnak megtalálni – fogalmaz a közlemény. Ezért az alapítóktól felvett tagi kölcsönökből éltek. Ez a forrás azonban elapadt, a minisztériumból pedig nem érkezik a pénz. Sőt: a 2009. augusztus 1-jéig megtörtént forgalomba hozatali járulék befizetések alapján számított, működésre fordítható pontos összeget is csak november 2-án közölték velük.

Úgy tudjuk, hogy a minisztérium tett egy ajánlatot, miszerint a pénzhez közbeszerzés révén lehet hozzájutni, ami további hónapokat jelent. Karakas József, Gráf József főtanácsadója elmondta, hogy ekkora közpénzhez csak közbeszerzéssel lehet hozzájutni. Szerinte a miniszter mindent megtett a helyzet rendezésére, de a szigorú pénzügyi szabályok feloldására nincs módja.

Ezek után valóban úgy tűnik, hogy decemberben, a következő taggyűlésen a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. felszámolásáról dönthetnek. Karakas József szerint ettől függetlenül más formában a közösségi bormarketing tovább működik.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.