Fogyókúrán a Handelsblatt
A meghatározó német napilapok közül eddig a Frankfurter Rundschau, illetve a Welt Kompakttal kísérletező Die Welt hajtott végre ilyen radikális változtatást.
A Holtzbrinck-csoporthoz tartozó, düsseldorfi székhelyű kiadó elegánsan "bizniszformátumnak" nevezi a zsugorítást. A drasztikus fogyókúrát pedig azzal indokolják, hogy a XXI. századi gazdasági döntéshozók és menedzserek idejük jelentős részét nem az íróasztalnál, hanem mozgásban töltik, vagyis a váltással az olvasók kényelmét szolgálják. Arról nem beszélve, hogy a hétköznap 64, péntekenként 72 oldalon megjelenő, jelentősen átszabott megjelenésű Handelsblatt jelentős mennyiségű nyomdai papírt spórol meg.
A német sajtóban elsőként, még 2007 májusában váltó Frankfurter Rundschaunak az átállás annyit hozott a konyhára, hogy a baloldali szellemiségű lapnál sikerült a példányszámzuhanást megállítani, s a 150 ezres példányszám környékén stabilizálni az újságot.