Fogyókúrán a Handelsblatt

Jóval kisebb, de vastagabb, és akár a zsúfolt metróban is könnyebben forgatható a megújult Handelsblatt. A vezető német gazdasági és pénzügyi napilap novembertől formátumot váltott: a több mint 135 ezer példányban eladott újságot az eddigi, lepedőnyi méretű nordic helyett a feleakkora tabloid méretben nyomják.

A meghatározó német napilapok közül eddig a Frankfurter Rundschau, illetve a Welt Kompakttal kísérletező Die Welt hajtott végre ilyen radikális változtatást.

A Holtzbrinck-csoporthoz tartozó, düsseldorfi székhelyű kiadó elegánsan "bizniszformátumnak" nevezi a zsugorítást. A drasztikus fogyókúrát pedig azzal indokolják, hogy a XXI. századi gazdasági döntéshozók és menedzserek idejük jelentős részét nem az íróasztalnál, hanem mozgásban töltik, vagyis a váltással az olvasók kényelmét szolgálják. Arról nem beszélve, hogy a hétköznap 64, péntekenként 72 oldalon megjelenő, jelentősen átszabott megjelenésű Handelsblatt jelentős mennyiségű nyomdai papírt spórol meg.

A német sajtóban elsőként, még 2007 májusában váltó Frankfurter Rundschaunak az átállás annyit hozott a konyhára, hogy a baloldali szellemiségű lapnál sikerült a példányszámzuhanást megállítani, s a 150 ezres példányszám környékén stabilizálni az újságot.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.