A jövő év mérföldkő lesz a média számára

A 2010-es év legnagyobb médiapiaci kérdése, hogy milyen nyomtatott és online tartalmakért hajlandóak fizetni az olvasók - mondta a Nemzetközi Lapmarketing Szövetség (INMA) belga szakértője szerdai budapesti előadásában. "Azzal végleg le kell számolnunk, hogy ingyen adunk dolgokat" - jelentette ki Inge van Gaal, arra utalva: a Murdoch-médiabirodalom azt tervezi, hogy a közeljövőben fizetőssé teszi online szolgáltatásait, s a The New York Times is erre készül. A nyomtatott médiát "temető" jövendölésekről úgy nyilatkozott, "nem halunk meg mind, csak néhányunk", és az igazi veszélynek azt nevezte, hogy a válság csitulta egyes médiumokat arra sarkallhat, ne változtassanak működésükön.

Márpedig - jegyezte meg Inge van Gaal - míg a tavalyi és az idei év azt mutatta meg, hogy a médiumok alapvető reformokra szorulnak, 2010 azt mutathatja meg az ágazatnak, hogy a túléléshez multimédiás céggé kell válniuk ezeknek a cégeknek, azaz ugyanazt az anyagot nyomtatott, internetes és mobilplatformra is el kell készíteniük.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.