Indiai az új divatdiktátor

Csillogás szemtelen, szexi stílussal kombinálva - e mottóval kívánja talpra állítani az augusztus óta csődeljárás alatt lévő müncheni Escadát az új tulajdonos, Megha Mittal. A német divatcég megszerzésében a híres indiai acélbáró, az ArcelorMittal csoportot irányító Lakshmi Mittal menye játszotta a főszerepet. A különlegesebb haute-couture és a hétköznapibb, de ebben a kategóriában a luxust képviselő pret-a-porter ruhákat készítő, továbbá kiegészítőket, parfümöket kínáló Escadáért többen versenyeztek, köztük a vállalatot 1976-ban alapító Wolfgang Ley fia is.

Sven Ley csalódottan vette tudomásul, hogy nem sikerült visszaszereznie az egykor ragyogó, az utóbbi években viszont egyre súlyosabb gazdasági bajokkal küszködő vállalatot. Szerinte túlságosan gyorsan adták el a tőzsdén jegyzett céget, amelyért ő és befektetőtársai hatvanmillió eurót ajánlottak. A Mittalék által fizetett vételárat egyelőre hétpecsétes titok övezi. A rendkívül vonzó megjelenésű Megha Mittalt a német sajtó szerint nagy ovációval és örömkönnyekkel fogadták a 2200 főt foglalkoztató Escada müncheni főhadiszállásán. A kétgyermekes családanya rögtön be is vásárolt, igénybe véve a dolgozóknak járó árkedvezményt. A legismertebb német női divatmárka alkalmazottai a kezdetektől az indiai megoldást részesítették előnyben, ugyanis Mittalék megtartják a menedzsmentet, élén a korábban a Boss márkát irányító Bruno Sälzert. A Handelsblatt úgy tudja, hogy a Ley fiú állítólag igyekezett hangulatot kelteni a vezérigazgató ellen arra hivatkozva, hogy Sälzer hiába karcsúsítja és modernizálja a céget, az árbevétel történelmi mélypontra, alig 151 millió euróra csökkent.

A magyar boltban is számítanak a fejlesztésekre

Sass Éva az Escada és a nemrég nálunk is megnyílt Escada Sport hazai franchise jogait magáénak tudó Marina Fashion Kft. társtulajdonosa elmondta: az új tőkeerős befektető belépésével minden bizonynyal hatalmas fejlesztéseknek néz elébe a divatmárka. Az anyacéggel folyamatosan kapcsolatban lévő tulajdonos szerint az Escada körüli mizéria nem okozott fennakadást a divatmárka üzlethálózatában, így a magyar cég időközben megrendelte a jövő őszi kollekciót is.

A vevők ugyanis gyakorlatilag sorban álltak a márka termékeiért. Sass Éva úgy tudja, hogy miután eladásra hirdették a céget, 30 jelölt is jelentkezett rá, ebből egy tucat igazi, nemzetközi szinten is nagy halnak számító befektető volt, s ebből az illusztris társaságból választották ki végül az indiai Mittal-csoportot.

A globális gazdasági válságot kísérő acélkrízis ellenére Mittaléknak jut pénzük az Escada több tízmillió euróra becsült fejlesztésére. Az amerikai Forbes magazin által összeállított szupergazdagok listáján az ötvenkilenc éves mágnás a nyolcadik helyen szerepel, 19,3 milliárd dollárra becsült magánvagyonával.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.