Erősödtek a hazai márkák az amerikai piacon

Októberben nem született látványos eredmény, miután a roncsprémiumprogramnak köszönhetően augusztusban 1,262 millió új autó kelt el az Egyesült Államokban. Az amerikaiak mégis örülnek, mert a Ford és a General Motors eladásai nőttek: októberben 838 ezer új személyautó, terepjáró és kisteherautó kelt el, ami csak kétszáz darabbal kevesebb, mint tavaly ilyenkor. A korábban csak negatív eredményeket produkáló General Motors októberben eladott 176 ezer autója ötszázalékos növekedést jelent.

A Ford három, a Daimler kilenc százalékkal növelte forgalmát. Éves szinten azért közel sem ilyen jók az eredmények, hiszen 2009 első tíz hónapjában az Egyesült Államokban 8,654 millió új autó kelt el, ami 25 százalékkal kevesebb a tavalyinál. A GM eladásai éves szinten 34 százalékkal, a Chrysleré 39 százalékkal, a Fordé 21 százalékkal estek.

Az Egyesült Államok piacán a dél-koreai márkák továbbra is tempósan hódítják el a vevőket: a Hyundai és a Kia októberben 47 százalékkal, az első tíz hónapban pedig öt százalékkal növelte eladásait, ami összesen 634 ezer új autót jelent.

Éves szinten a dél-koreai konszernen kívül csak a Subaru és a Jaguar tudott (13, illetve 79 százalékkal) több autót értékesíteni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.