Kedvezmények kötelező versenye

Minden eddiginél keményebb versenyre lehet számítani az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban. A ma megjelenő díjtáblázatokban jellemzően a tavalyinál alacsonyabb díjakkal találkozhatnak az autósok, ráadásul a biztosítók által kínált kedvezmények száma és mértéke is emelkedett, így valószínűleg sokan lesznek, akik jövőre kevesebbet fizetnek.

A biztosítók szeretnék megmozgatni, váltásra bírni azokat az ügyfeleket is, akik az elmúlt években nem váltottak. Ezért a rengeteg - a tizennégy piaci szereplő esetében összességében bőven száz feletti - kedvezményen túl többen alkalmaznak szorzót, amelyre kifejezetten a régóta egy biztosítónál kitartó ügyfelek jogosultak, amennyiben a váltás mellett döntenek - mondta Haraszti Zsolt, a Netrisk.hu Kft. ügyvezetője.

Az idei átváltási időszak slágere a kampánykedvezmény lett: alig van olyan biztosító, amely ne honorálná kisebb, de inkább nagyobb árengedménnyel, ha az autós most szerződik át hozzá. Ez persze érthető is, hiszen a kgfb-szabályok változásával a kampány a következő években fokozatosan veszít majd jelentőségéből, így minden piaci szereplő számára kiemelt jelentőségű, hogy most minél több új ügyfelet szerezzen. Emellett minden korábbinál többen kínálnak most gyerekkedvezményeket, de sok biztosító honorálja díjcsökkentéssel a kármentességet és az internetes kötést is - tette hozzá Haraszti. A sok díjcsökkentő tételnek köszönhetően szinte bárki 30-35 százalékkal mérsékelheti kgfb-tarifáját, de kis odafigyeléssel vagy szerencsével könnyen meglehet a 40-50 százalék, sőt van olyan biztosító is, amelynél akár a 70 százalékos árengedményt is el lehet érni.

A kedvezmények dömpingje és az összetett tarifatáblázatok miatt a piac még szegmentáltabbá vált: a biztosítók igyekeznek az általuk megcélzott ügyfélcsoportokat jobban körülhatárolni. Ennek eredményeként nem lesz egy-két nagy nyertese a kampánynak, hanem több biztosító is megtalálja majd azt a célcsoportot, amelyben jól teljesíthet. Ami a nagyobb piaci szereplőket illeti: az Allianz az idén is folytatja a tavaly indított offenzíváját. A bevált tarifastruktúrát és díjszintet alapvetően megtartotta, lényegében csak finomhangolást végzett. Az elmúlt két évben a vesztesek közé sorolt Uniqa most újra ringbe szállt és jelentős kedvezményekkel rukkolt elő. A Groupama-Garancia díjat csökkentett, a korábbi kedvezmények viszont lényegében megmaradtak. Az Aegon pedig már azért is ad árengedményt új ügyfelének, ha az más biztosítónál korábban casco szerződést kötött.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.