Védettsége miatt bontani sem lehet a bezárandó pályát Veszprémben
Többen is megkérdőjelezik a bezárás anyagi hasznát, mivel 2007-ben a szárnyvonal legértékesebb szakasza - a Veszprém és Vinye közötti rész - ideiglenes műemléki védelem alá került, vagyis a pályát sem elbontani, sem megváltoztatni nem lehet, sőt fenntartására és megóvására még üzemszünet esetén is költeni kell.
Tény, hogy hétköznapokon csak kevesen utaznak a vonatokon, ám hétvégenként megtelnek a szerelvények a kirándulókkal, ugyanis a Cuha-patak menti túraútvonal személyautóval csak nehezen megközelíthető. Éppen ezért Pál Béla veszprémi MSZP-s parlamenti képviselő a közelmúltban írásbeli kérdést intézett Hónig Péter szakminiszterhez, amelyben nemcsak a személyszállítás fenntartását kérte, hanem arra is figyelmeztetett, hogy ezen a szárnyvonalon jelentős mértékű áruszállítás is folyik. Pál Béla megkeresésünkre azt mondta, fenntartja az álláspontját, ám addig nem kíván reagálni a szakasz bezárásáról szóló hírre, amíg nem kap választ a minisztertől írásbeli kérdésére.
A tárca elképzelései szerint ezt a szakaszt bezárnák, de arra lenne lehetőség, hogy chartervonatok közlekedjenek rajta.