Megéri üzleti díjcsomagra váltani

Könnyebben elérhető és rugalmasabb üzletielőfizetés- csomagokat hozott a válság a mobilpiacon. A szolgáltatók szerint a vállalatok csak első felindulásukban csökkentették a mobilflottáikat, ma már ugyanannyit beszélnek, mint korábban. Igaz, erre az alacsonyabb percdíjak és opciós kedvezmények veszik rá őket.

Noha a cégek első válasza a válságra az előfizetői szám csökkentése volt, a szolgáltatóknak sikerült megállítaniuk a tendenciát: ma már szinte általános, hogy az elküldött alkalmazott előfizetését nem adják vissza, s a céges telefont használók körét sem módosítják. Az is megtörténik, hogy a munkaadók vállalati juttatásként akár bővítik is a céges mobilflottát, mindezt úgy, hogy az nem jár extra adóteherrel, mert a dolgozók privát telefonhasználatát a szolgáltató közvetlenül neki számlázza, így az nem minősül természetbeni juttatásnak. A munkatárs mégis jól jár, hiszen olyan percdíjakkal telefonálhat, amelyre magánügyfélként nem lenne módja.

Ennek következtében az év eleji csökkenés után - amikor a korábban alig használt vagy promócióban vásárolt kártyák kiestek a statisztikából és a hálózatokból - mostanában már stagnál az előfizetők száma, s ahogy a felmérések mutatják, az üzleti előfizetések aránya sem változott érdemben.

A forgalmi mutatókban nem jelentkezett drasztikusan a válság. - A vállalati ügyfeleknél stabil forgalomról tudunk beszámolni. Azt látjuk, hogy a költségcsökkentő szolgáltatásainkat és üzleti megoldásaink előnyeit kihasználva, ügyfeleink továbbra is ugyanannyit beszélnek, mint korábban - mondja Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója.

Általánosan megfigyelhető, hogy a kis mobilflottát üzemeltető cégek is átváltanak üzleti előfizetésre, amire akár két SIM kártyával lehetőségük van. Azok a kis- és közepes vállalkozások, amelyek még ma is magánszemélyeknek létrehozott díjcsomagot használnak, jól teszik, ha tanulmányozzák az üzleti konstrukciókat, mert jelentősen csökkenthetők a havi költségek. Az üzleti előfizetésben kedvező percdíjakat, lebeszélhető havi díjat és sávos kedvezményeket is nyújtanak a mobilcégek. Csökkent a cégen belüli opciók ára is, amelyeket minden SIM kártya után megfizetve lehetővé válik, hogy a dolgozók egymással ingyen beszéljenek. Hasonló kedvezményeket alakítottak ki azon cégek részére, amelyek nagy forgalmat bonyolítanak le egymás között: konstrukciótól függően, fix havi díjért ingyenes vagy kedvezményes perceket kínálnak a vállalkozásoknak.

A mobilinternet is terjed a vállalkozások körében, sokan vásárolnak laptoppal együtt árult mobilnetes csomagot. A szolgáltatók a mobilinternetre jelentős kedvezményt adnak a kipróbálás során, s ezért nem ritka, hogy a feleslegessé vált előfizetéseket mobilnet-használatba forgatják át a vállalkozásoknál.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.