Az interneten a keresőknek kell megfelelni

Forgalomnövekedést és extra üzleteket is hozhat a jól szerkesztett üzleti honlap, s a felhasználók elvárásai miatt csak ilyenre érdemes fizetős online kampányt építeni. A keresőmarketing-stratégia megalkotásához érdemes külső segítséget igénybe venni, mely után kellő felkészültséggel házon belül is végezhető ez a tevékenység.

Az internetes megjelenésre régebb óta adó kis- és közepes vállalkozások jó helyzetben vannak, mert a nagy multicégek többsége későn ébredt, s azt hitte: a márkanév alapján megtalálják majd közvetlenül a felhasználók. Tévedtek, az interneten a keresőkön keresztül tájékozódik az ember, s akit előbbre sorol a kereső, az fogja elvinni a felhasználót, aki ez esetben potenciális ügyfél, vagy vásárló - vezet be az internetes üzleti világába Gerhát Tamás, az Arcus Search SEO tanácsadója.

Ma már az nem kérdés, hogy egy üzleti vállalkozás esetében az internetes jelenlét fontos, de az elérendő cél, hogy meg is találják a weboldalt. Tekintve, hogy a keresőkön keresztül tájékozódik az internetezők nagy része, fontos, hogy a honlap úgy épüljön fel, hogy a keresők is "rálássanak". Ehhez számos technikai feltételnek kell megfelelni, valamint folyamatosan szem előtt kell tartani a felhasználók információigényét és elvárásait. A honlappal szemben támasztott technikai feltételek egy részét a honlap-üzemeltető cégek képesek teljesíteni. De a felhasználói igények kielégítéséhez a honlaptulajdonos részvétele elengedhetetlen.

Ahhoz, hogy a kereső előkelő helyre "dobja ki" egy vállalkozás honlapját, okosan átgondolt, jól szerkesztett, logikus honlapfelépítésre van szükség, méghozzá világos rovatstruktúrával. Fontos, hogy kellő mennyiségű tartalom, azaz leírások, ismertetők és cikkek legyenek feltöltve, s csak ekkor érdemes megfelelő kulcsszavakkal operálni a jobb eredmény elérése érdekében.

- A keresők automata "letapogatói" ugyanis felismerik, ha az adott honlapon használhatatlan a tartalom - indokol Gerhát Tamás, s hozzáteszi: a jól szerkesztett, logikusan felépülő kkv-s portál növeli a felhasználóban a hitelességet, így lehet, hogy a látogatásból emiatt lesz üzlet. A stratégia ilyetén átgondolása és megalkotása még nem igényel komolyabb befektetést, de látványos eredményt hozhat.

Fizetős eszközökre is csak akkor érdemes költeni, ha az online marketingstratégia megalkotásán túl vagyunk - hívja fel a figyelmet a szakértő, mondván, a keresők találati listájában a helyezéseket nem lehet "megvásárolni", elvégre az aláásná a keresőszolgáltatás hitelességét. Gerhát Tamás hozzátette: a keresőstratégia felállításával megalapozhatjuk a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések helyét az online kommunikációban, ezzel elősegítjük a honlapra fordított befektetés üzleti szempontú megtérülését.

Ha hátrasorol a kereső, nem lesz bevétel
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.