Citadellt vittek a Citadellára
Az öreg járművek cseréje halaszthatatlan, s több szakmai fórumon is szóba került: legalább ezer buszt sürgősen le kell selejtezni, s helyettük újakat szükséges üzembe állítani. A most üzemelők felújítását Krankovics István gazdaságtalannak tartja, már csak azért is, mert október elsejétől a környezetvédelmi előírások alapján Euro 5-ös motorokat kellene beépíteni az idős járművekbe.
A Kravtex megelőzte a remélt közbeszerzési eljárást: a vállalatcsoporthoz tartozó Kühne Zrt. tervezőgárdájával - Szombath Imre irányításával - megtervezték a Credo Citadellnek elnevezett 12 méteres buszt. A szakemberek meg akarták mutatni, hogy a magyar ipar most is képes korszerű autóbuszok gyártására. Arra törekedtek, hogy minél több hazai alkatrészt használjanak fel, de a főegységek jelentős részét csak külföldről tudták beszerezni. A motor és a sebváltó amerikai, a futómű német. Krankovics István megjegyezte: e példa is azt mutatja, fontos volna, hogy az uniós forrásokból részesedő magyarországi gépgyártók az eddigieknél sokkal nagyobb összegeket fordítsanak a gyártmányfejlesztésre, mert ennek hiányában képtelenség talpon maradni.
A Citadell legalább tíz százalékkal lesz olcsóbb, mint a versenytársak - ez a légkondicionálóval szerelt változatnál ötvenmillió forintnál alacsonyabb árat jelent. A mosonmagyaróvári Kühne évi 500-1000 busz gyártására képes, idén 130 darab készül. A legnagyobb magyarországi gyártókapacitással és piaci részesedéssel rendelkező cégcsoport - Kravtex Kft., Kühne Zrt., Vasöntöde Kft. - 1999 óta 750 új autóbuszt értékesített a hazai piacon.