Újra jönnek a Trabantok
Ha hiszi, ha nem, Magyarországról, sőt Kanadából és az Egyesült Államokból is jelentkeztek vevők, de még várniuk kell - tájékoztatta lapunkat Klaus Schindler, aki korábban csak maketteket, hamarosan pedig igazi autókat gyárt.
A német Herpa játékcég tulajdonosa 2006-ban megálmodta, 2007-ben pedig már be is mutatta a XXI. századi Trabantot, igaz, először csak 1:10-es méretarányú modellben, de ma már igazi autóval állt elő. Ahogy elmondta, ez sem volt könnyű, de az igazi feladat az együttműködő partnerek és tőkéstársak felhajtása volt.
A régi Trabantok már vagy oldtimerek, vagy youngtimerek - szerethetők vagy utálhatók. A legújabb változatot mindenki kedvelni fogja, mert nem füstöl. A leginkább az egykori 601-es Universalt, vagyis kombit idéző forma alatt elektromos hajtás lapul. A 4+1 személyes autót 47 kilowattos villanymotor hajtja, akkumulátorait 220 voltos hálózatról nyolc óra, 380 voltról két óra alatt lehet feltölteni, így 160 kilométeres útra képes.
- Egy töltés költsége egy euró, ami igencsak versenyképes a legjobb zöldautóval is - állítja kék kombijáról Klaus Schindler, ráadásul parkoláskor 1,8 négyzetméteres, szolárcellás teteje tölti a lítiumion-akkumulátort. Az 1050 kilós autó hossza öt centi híján négy méter, magassága másfél méter, szélessége 1,69 méter, tengelytávja 2,45 méter, ami nagyjából a kis kategóriát idézi, sebessége inkább a 601-est, mert csak 130-as tempóra képes.
Az 1957-ben bemutatott P50-es után még 3,1 millió Trabant készült, az utolsó, immár Volkswagen-motoros változat 1991 áprilisában gördült le a zwickaui szalagról. Ha minden összejön, az egyedi karosszériákat készítő IndiKar Individual Karosseriebau üzemében 2012-ben indulhat meg a sorozatgyártás.
Az árról még nem nyilatkoztak, de az biztos, hogy az esztergomi Swiftnél másfélszer többe kerül majd a Trabant nT, melyre legalább annyi évet kell várni még, mint a merkúri időkben.