Optimista gyártók, szuper fejlesztések
A kiállítás a Sony bemutatójával vette kezdetét, s már biztos, hogy Berlin sztárja a Vaio X laptop lesz, amely teljes értékű számítástechnikai szolgáltatást nyújt. A prémium kategóriás termék súlya alig több mint hatvan dekagramm, miközben vastagsága nem éri el a másfél centimétert. A váz szénszálas anyagból készült, s gyors mobilinternetezésre is alkalmas modem van benne.
Idén a különböző készülékek közötti vezeték nélküli adat- és képtátvitelt lehetővé tévő Wireless HD szabvány, illetve az azt támogató első készülékek számítanak kuriózumnak. A lapos tévék azonban komoly energiafogyasztást generálnak. Ezért sokan elnéznek a Sharp standjára: az Aquos család egyik speciális tévéjén sokkal élénkebbek a színek, szemkímélőbb és jobb minőségű a kép, ráadásul egy 46 colos tévé a mai átlag 250 helyett csak 89 watt energiát fogyaszt - mondta bemutatójában Hiroshi Sasaoka, a Sharp európai vezérigazgatója. Kérdésünkre elmondta, hogy a gyártók 2011-ben már 40, két év múlva már 85 millió vékony tévét értékesítenek Európában.
A berlini kiállításon az intelligens mosógéptől kezdve a hűtőig minden más is megtalálható. A Samsung Twins fantázianevű hűtőjében az átlátszó fiókokat leddel világítják meg a jobb áttekintés kedvéért. Ebben a gépben mutatkozott be a PowerFreeze rendszer, amellyel az élelmiszereket az eddigieknél gyorsabban, s így kíméletesebben lehet fagyasztani. A hűtő az A3 energiaosztályba sorolódik.
A Sony 2010 végére várja a fellendülést
A Sony is megérzi a gazdasági válságot, az európai értékesítésein a karácsonyi szezon sem fog segíteni. - Becslésem szerint az újbóli fellendülés Nyugat-Európában 2010 végére, Kelet-Európában egy évvel később várható - mondta Nisida Fudzsió, a Sony Europe elnök-vezérigazgatója a berlini IFA-n tartott szűk körű sajtóbeszélgetésen. A Sony Europe-ot négy éve irányító japán menedzser szavaiból kiderült: a gazdasági válság és a növekvő munkanélküliség ellenére a fogyasztók változatlan hévvel vásárolnak lapos televíziókat, a krízis elsősorban a videokamerák és audioberendezések értékesítésének visszaesésében csapódik le. A legnagyobb európai piacon, Németországban megérezték, hogy a fogyasztók - a roncsprémium miatt - inkább új gépkocsit, mintsem új házimozi-berendezést vásároltak. Nisida nem zárta ki, hogy a nem az olcsóságáról ismert Sony az agresszív árpolitikát folytató német Aldi diszkontlánc üzleteiben is megjelenjen. A Tesco és a Carrefour hipermarketjeiben már kaphatók egyes Sony-termékek. (Berlini tudósítónktól)