Bővít a Rába
Megelőző intézkedésként már tavaly négynapos munkahétet vezetett be a Rába, így a rendelések visszaesése ellenére mind a három egységében megtarthatta háromezer fős dolgozói törzsállományát. Ennek persze más ára is volt, a béreket húsz százalékkal voltak kénytelenek csökkenteni.
Pintér István elnök-vezérigazgató szerint egyszerre fékeztek a legnagyobb megrendelők az amerikai, európai és orosz piacon, és nehezíti a működésüket, hogy a válságban még rövid távra, két-három hónapra is nehéz tervezni. A következő időszakban a termékfejlesztésre és a kutatási tevékenységre összpontosítanak, korszerűsítési programjuk 2015-re fejeződik be, akkorra évi százmilliárd forintos forgalmú vállalattá nőhet a Rába.
A Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában jegyzett járműipari cég a kedvezőtlen piaci helyzet ellenére már a jövőbeli terjeszkedés érdekében korszerűsíti és bővíti futómű-üzletágát. A két és fél milliárd forintos projektet ötszázmillió forinttal támogatja a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP). Az év végére befejeződő program a haszongépjárművek futóműveinek és részegységeinek gyártókapacitásait érinti. A GOP mintaprojektjeként számon tartott beruházásnál már befejeződött a komplett futóműgyártás alkatrészbázisának és szerelésének korszerűsítése, és végéhez közeledik az elsőtengely-gyártás, valamint a kovácsolás fejlesztése.
A kivitelorientált futómű, alkatrész és jármű üzletágak 2008-ban 230 millió euró értékben exportálták termékeiket az Egyesült Államokba, az Európai Unióba és a Független Államok Közösségébe. A Rába üléseket szállít móri gyáregységéből a Magyar Suzukinak. Megrendelői között van a Scania, a Volvo, a John Deer, a Kamaz, a Kraz és a Magyar Honvédség.