Bővít a Rába

- A járműiparban is a nyár a mélypont, őszre várható némi felívelés - állítja Steszli Ádám, a Rába Járműipari Holding Nyrt. befektetői munkatársa, utalva arra, hogy az autókereskedelemben hasonló szezonális folyamatokról számoltak be a cégek. A világgazdasági krízis nyomott hagyott a tevékenységükön: a győri székhelyű társaság árbevétele a tavalyi első félévi 33 milliárd forint után idén az első hat hónapban 18 milliárd forintra csökkent.

Megelőző intézkedésként már tavaly négynapos munkahétet vezetett be a Rába, így a rendelések visszaesése ellenére mind a három egységében megtarthatta háromezer fős dolgozói törzsállományát. Ennek persze más ára is volt, a béreket húsz százalékkal voltak kénytelenek csökkenteni.

Pintér István elnök-vezérigazgató szerint egyszerre fékeztek a legnagyobb megrendelők az amerikai, európai és orosz piacon, és nehezíti a működésüket, hogy a válságban még rövid távra, két-három hónapra is nehéz tervezni. A következő időszakban a termékfejlesztésre és a kutatási tevékenységre összpontosítanak, korszerűsítési programjuk 2015-re fejeződik be, akkorra évi százmilliárd forintos forgalmú vállalattá nőhet a Rába.

A Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában jegyzett járműipari cég a kedvezőtlen piaci helyzet ellenére már a jövőbeli terjeszkedés érdekében korszerűsíti és bővíti futómű-üzletágát. A két és fél milliárd forintos projektet ötszázmillió forinttal támogatja a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP). Az év végére befejeződő program a haszongépjárművek futóműveinek és részegységeinek gyártókapacitásait érinti. A GOP mintaprojektjeként számon tartott beruházásnál már befejeződött a komplett futóműgyártás alkatrészbázisának és szerelésének korszerűsítése, és végéhez közeledik az elsőtengely-gyártás, valamint a kovácsolás fejlesztése.

A kivitelorientált futómű, alkatrész és jármű üzletágak 2008-ban 230 millió euró értékben exportálták termékeiket az Egyesült Államokba, az Európai Unióba és a Független Államok Közösségébe. A Rába üléseket szállít móri gyáregységéből a Magyar Suzukinak. Megrendelői között van a Scania, a Volvo, a John Deer, a Kamaz, a Kraz és a Magyar Honvédség.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.