Felfüggesztették az M0-s szerződéskötését
Egy hete hirdetett eredményt az M0-s autóút M6-os autópályát az 51-es főúttal összekötő mintegy 11 kilométerének irányonként háromsávos, plusz leállósávos autópályává bővítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Az állami beruházó cég közlése szerint azonban a projekt kivitelezői szerződésének aláírását máris felfüggesztették.
A fővárost elkerülő csonka körgyűrű déli szektorában, a Csepel-szigeten átvezető négy sáv szélességű, 26 centiméter vastagságú új betonpálya, valamint az ehhez tartozó két Duna-híd megépítésének feladatát a Porr Építési Kft. nyerte el. A legalacsonyabb árajánlatot adó pályázó 28,3 milliárd forintért, azaz kilométerenként mintegy 2,6 milliárd forintért vállalta a beruházás megvalósítását. A társaságnál azonban látszólag korán bontottak pezsgőt a győzelemre.
Még akkor is, ha a NIF értékelése szerint a Porr ajánlatával maga mögé utasította a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. ajánlatát. Egy másik versenytársa, az A-HÍD Építő, a KÖZGÉP, a Strabag-MML, a Magyar Aszfalt és a Colas-Hungária csapatának M-0 déli ág II. Konzorciuma ugyanis nem nyugodott bele, hogy az értékelőbizottság - a közbeszerzési szerződésben meghatározottnál alacsonyabb 2006-os árbevételére hivatkozva - kizárta a versenyből. A partvonalon kívülre szorult pályázó a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult jogorvoslatért.
A közbeszerzések tisztasága felett őrködő testület egyelőre nem hozott döntést az ügyben. A NIF azonban az érdemi határozat megszületéséig felfüggesztette a szerződéskötést a Porr Kft.-vel. Így a várhatóan szeptemberben lezáruló vizsgálódás idejére az M0-s bővítése szünetel.
Egyelőre nincs válasz arra: a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) támogatásával megvalósuló fejlesztés befejezésének határidejét a kényszerszünet befolyásolja-e. Az autósok mindenesetre elvben 2012 őszén vehetik majd birtokba az akkor már az ország legszélesebb autópályájának számító M0-s szakaszt.