Újra száguld a kicsi kocsi Európában

A kisautók vezethetik ki a járműipart a válságból, ez a kategória tarolt idén az európai piacon, ahol júliusban nőttek az eladások. A kisautók piacán már látszik az alagút vége - állítja augusztusi összeállításában David di Girolamo, a JATO Dynamics vezetője.

Ezek az autók a legszerencsésebb kedvezményezettjei az Európa-szerte oly sokat emlegetett és időnként ellentmondásos roncsprogramoknak. A kisautó-eladások erősödését a válság is meglökte, ugyanis az európai autóvásárló nem nyújtózott tovább, mint ameddig a takarója ért. Hogy a jövőben ez a trend folytató-dik-e, ez most még nehezen megjósolható.

Júliusban javultak az eladási mutatók, de éves szinten még közel sem jók az eredmények: 2009 első hét hónapjában az európai piacon 8,66 millió új autó kelt el, ez 8,5 százalékkal kevesebb a tavalyi évhez képest, a júliusi 1,283 millió darab már 3,3 százalékos többletet jelent.

A JATO Dynamics friss európai újautó-eladási jelentése szerint a Volkswagen Golf ötödik hónapja listavezető, pozíciója töretlen, mindannak ellenére, hogy a kisautók szegmense egyre nagyobb teret hódít az újjáéledő európai újautó- arénában. A Golfnak ismét sikerült túlszárnyalnia tavalyi eladásait: júliusban 15,5 százalékkal, az év első hét hónapjában 26,9 százalékkal a tavalyi év azonos időszakához képest.

Tovább növelte eladásait Európa-szerte az új Ford Fiesta, melyből júliusban 37,1 százalékkal, az első hét hónapban 55,9 százalékkal több kelt el. Harmadik a Peugeot 207-es, majd az Opel Corsa és a Ford Focus következik.

A kormányok által támogatott kedvezményprogramok látványosan befolyásolják a piacok teljesítményét. Jól bizonyítja ezt az LPG és CNG üzemű autók példája, melyek eladása több mint duplájára emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest. Eközben az eladott dízelautók aránya 50 százalék alá esett 2007. május óta először, ugyanis a nagy gázolajos modellek iránt Európa-szerte láthatóan csökkent a kereslet.

A német kormány 2020-ig egymillió elektromos autót akar látni a német utakon. A kampány szerint a prototípusokat Berlinben és Potsdamban kezdik gyártani, előreláthatólag 2010-ben, majd további régiók következnek. 2012-től már piacra dobnák az autókat. Jelenleg 41 millió járművet tartanak nyilván Németországban, ebből az év elején csak 1452 volt elektromos jármű. (MTI)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.