A Toyota a népességnövekedésben bízik

A válság ellenére is bizakodó a világ legnagyobb autógyártójának új elnöke. Akio Toyoda a fejlett országok népességnövekedésében látja a szép jövőt.

Bizakodó a világ legnagyobb autógyártójának új elnöke. A michigani kereskedelmi központban rendezett üzleti vezetők szemináriumán az 52 évesen is aktív autóversenyző Akio Toyoda elmondta, hogy a következő hét évben csak az Egyesült Államok népessége 21 millióval nő, márpedig ez legalább 17 millió új autóvásárlót jelent. - Rájuk is építünk - magyarázta a márkaalapító unokája, akinek optimizmusát a népességről szóló előrejelzések is megalapozzák. A philadelphiai Pennsylvania Egyetem kutatóinak a Nature tudományos magazinban közölt tanulmánya szerint a legfejlettebb országok többségében megfordult a korábbi irány, és ismét növekszik a születések száma. A fejlettek és a már "átbillentek" között van Ausztrália, Svédország, Franciaország, Nagy-Britannia és az Egyesült Államok.

A nyáron azonban még nem a népesség növekedése, hanem sokkal inkább az amerikai tragacsprogram lendített a Toyota számain. Az autónkénti 4500 dolláros állami támogatásnak köszönhetően a Toyota a legkeresettebb márka és a Corolla a legkeresettebb modell az USA-ban, ahol a cég 18,9 százalékos részesedést szerzett.

Nagyapja céljainak megvalósítása mellett a "helyes útra akarja vezetni" a céget az új elnök. Kichiro Toyoda unokája, Akio továbbra is fontosnak tartja az autóipar és a Toyota felelősségét, mert ha a korábbinál lassabban is, de ebben az évszázadban is folyamatosan bővül a világ autóparkja, és nő az olajfogyasztás, ezért elsődleges a még tisztább és takarékosabb járművek fejlesztése. Továbbra is dinamikusan fejlesztik a hibrideket, melyekből a tíz év alatt hárommilliót értékesítettek, s még idén bemutatják a Yaris vegyes üzemmódú változatát.

Az ambiciózus Toyoda unokának nem a legvirágzóbb időszak jutott elnöki örökségként, miután csődbe ugyan nem került, de hatvan év óta tavaly először volt veszteséges a japán konszern. Januárban üzemeket kellett leállítani, ami a Toyota történetében csak 1993-ban fordult elő, akkor az erős jen és az export visszaesése miatt szüneteltették a termelést. A válsághoz kellett igazítani a terveket, melyek már évi tízmillió darabról szóltak: a 2010. március végéig tartó üzleti évben legfeljebb 6,6 milliós eladással számol az új elnök, ami egymilliós csökkenést jelent.

2009-ben is tartja világelsőségét a Toyota, Lexus, Daihatsu, Scion és Hino márkákat tömörítő konszern, mely az első fél évben 3,564 millió személykocsit, haszonjárművet és buszt értékesített, ami 26 százalékkal kevesebb a tavalyihoz képest.

Akio Toyoda 1956-ban született Nagoyában. 1979-ben kapott jogi diplomát a tokiói egyetemen, majd 1982-ben vállalatvezetést tanult az USA-ban. 1984 óta a Toyota Motor Corporation minden részlegénél dolgozott már. Idén augusztustól lett a TMC elnöke.

Akio Toyoda a nagyapja céljait követi
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.