A MÁV-Gépészet bezárja az Északi Járműjavítót
A VDSZSZ szerint a vezetésnek kellene legelőször távoznia a cégtől, hiszen az ő felelősségük, hogy az Északi Járműjavítót ingatlanpanama céljaira engedték át. Dian József, a MÁV-Gépészet műszaki vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: a telephely megszüntetésére, illetve az egyes tevékenységek kihelyezésére azért van szükség, mert az Északi Járműjavító, valamint a társaság szolnoki járműjavító telepe csupán kapacitása 25-30 százalékán működik, nincsenek megrendelések a jövő évre, ugyanakkor a Pest megyei Északi Járműjavító üzemeltetési költsége évente 1,1 milliárd forint. A telephely valamennyi (több mint 700) dolgozójának felajánlották, hogy máshol adnak számukra munkát, azonban 338-an eddig nem vállalták, hogy más telephelyre járnak dolgozni.
Dian József hangsúlyozta: az egyes tevékenységek kihelyezése szeptember végén, október elején befejeződik, a teljes üzemet decemberben zárják be. Eddig minden jelenlegi munkavállaló meggondolhatja még magát, és vállalhatja a munkát a cég azon telephelyein, ahol vannak szabad állások. Megjegyezte: a szolnoki üzemben például 180 bérelt munkavállaló dolgozik, akiket az Északi Járműjavítónál dolgozókkal szeretnének kiváltani, azonban nincs elég jelentkező a jelenlegi munkavállalók között, a munkásszálló és a munkás-buszjáratok biztosítása ellenére. Ezzel szemben a budapesti telephelyeken 3-4-szeres a túljelentkezés.
Dian az ingatlanpanama vádjára reagálva elmondta: a MÁV-Gépészet a MÁV-tól bérli a telephelyet, ezért semmi köze ahhoz, hogy mi lesz az ingatlan további sorsa.