Előző sávba vált az új Volkswagen

Az európai elsőség után világviszonylatban is a legnagyobb autógyártóvá akar előlépni a Volkswagen. - Minden adott ahhoz, hogy megelőzzük a Toyotát. Egyedülálló a modellkínálatunk, globálisan jelen vagyunk, és mi rendelkezünk a legjobb technológia szakértelemmel - hangoztatta Martin Winterkorn, a Volkswagen-konszern elnök-vezérigazgatója, aki szerint a határidő 2018. Vagyis kilenc éven belül le akarják taszítani a trónról a japán márkát.

Winterkorn több mint húszezer VW-dolgozó előtt beszélt Wolfsburgban. Az üzemi gyűlésen ismertette a Porschéval kötött új tulajdonosi szerződés részleteit - a megállapodás a két egymással rivalizáló rokon család, a Porsche és a Piech família elkeseredett "háborúját" hivatott lezárni.

Az egyezség értelmében a Volkswagen 2011-ben "olvad össze" a stuttgarti sportautógyártóval (a vezetőség azt sem zárja ki, hogy már 2010-ben egybekelhet a két cég), a Porsche azt követően a 400 ezer embert foglalkoztató új VW-konszern érdekeltségébe tartozó tíz autómárka - többek között a Skoda és a Lamborghini - egyike lesz.

Eredetileg a jóval kisebb Porsche Holding készült lenyelni a nagyobb Volkswagent, s az átvétel érdekében a részvények közel 51 százalékát vásárolták fel. A gazdasági válság azonban felborította a terveket. A félresikerült spekuláció az önmagát már győztesnek gondoló - tavaly közel 60 millió eurós jövedelmével a legjobban fizetett német menedzsernek számító - Wendelin Wiedeking Porsche-főnök bukását hozta.

A Porsche-Volkswagen háború nagy győztese Winterkorn mellett a VW-konszern felügyelőbizottságának elnöke, a Wiedekinggel késhegyre menő küzdelmet vívó Ferdinand Piech.

Winterkorn ugyanakkor elismerte, hogy az autógyártás és -értékesítés legkorábban 2012- 2013-ra heverheti ki a globális válság okozta sokkot. Elemzők szerint a Volkswagen-csoportnak a jelenlegi, évi mintegy 6,4 millió jármű helyett legalább tízmilliót kellene előállítania ahhoz, hogy maga mögött hagyja a tavaly több mint 9,2 millió személyautót, és haszonjárművet kibocsátó Toyotát.

A padlógázas előzéséhez az új Volkswagen-konszernnek legalább ötmilliárd eurós pénzügyi injekcióra lesz szüksége. Az összeget tőkeemeléssel és részvénykibocsátással kívánják előteremteni. Az új VW-kon-szern legnagyobb részvényesei a Piech, és Porsche családok lesznek, a két família 35-40 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik majd. Alsó-Szászország tartomány és Katar állam - 20, illetve bő 19 százalékkal - a második és harmadik helyet foglalja el a sorban, a Porsche és a VW egy-öt százalék között jegyezhet. A fennmaradó részen kis-, és intézményi befektetők osztoznak.

A Porsche Holding tulajdonosaitól, a Porsche és a Piech családoktól most tíz százalékot megvásárló - s ezzel a húzással a Volkswagenbe is beszálló - Katarral újabb Öböl-menti olajmonarchia jelenik meg befektetőként a német autóiparban. A Daimlerben márciusban szerzett 9,1 százalékos részesedést az Abu Dzabi államot képviselő Aabar Investments, Kuvait pedig korábban vett 6,9 százalékos pakettet a Mercedes és Smart márkákról ismert stuttgarti székhelyű autóipari konszernben.

Martin Winterkorn elnök-vezérigazgatót óriáskivetítőről hallgatták a társaság alkalmazottai
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.