Az eBay-en lehet alkudni a GM új autóira

Vadonatúj Chevrolet Malibu 27 ezer dollárért? Vagy akár húszezerért is? Ez forintban sem több 4-5 milliónál. A gond: egyelőre át kellene mennem érte az USA túlpartjára. A héten ugyanis kísérleti jelleggel Kalifornia 225 - csaknem valamennyi - GM-márkakereskedőjénél indult be a csődvédelemből kikecmergett óriásvállalat és az eBay internetes aukciós portál közös marketingakciója. A nyári szezon nem hivatalos amerikai végeztével, a munka ünnepe után, azaz szeptember második hetétől bővül majd a kör.

A GM óvatosan kezd: Kalifornia, a legnépesebb állam, nem számít fő piacai közé. Annyira nem, hogy a részesedése ott csak 13,5 százalék, jóval az országos, 20 százalékos átlag alatti. A "luxusmárkát" féltve a Cadillaceket is visszatartják, így egyelőre mintegy húszezer Chevrolet-ből, GMC-ből, Buickból, sőt az időközben leépített Pontiacból választhatnak a vásárlók. Az érdeklődők vagy helyből elfogadják a felkínált online árat, vagy "versenyeztetik" a kereskedőket. Elég akkor bemenni személyesen, ha létrejön a megállapodás.

Eközben az eBay is jól jár. Az aukciós portál forgalmának felét eleve az autósszekció, az eBay Motors adja, ahol eladásonként - eddig csak használt kocsikért - 125 dollárt, az alkatrészekért pedig százalékot számolt fel. Az elmúlt tíz évben hárommillió jármű cserélt itt gazdát.

Milyen vásárlókat érdekelhet egyáltalán az új lehetőség? Elvben sokakat: a JD Power& Associates felmérése szerint a tavaly az Egyesült Államokban eladott autók több mint háromnegyedét az interneten nézték ki. Más kérdés, hogy sokan szeretnék tesztvezetésen kipróbálni a járművet, vagy úgy vélik: személyesen jobban alkudnának. Mások viszont épp ellenkezőleg gondolják.

- Nagyon vonzó ez egy olyan vásárlói körnek, amely alkudna, de nem szemtől szemben. Ezt most anonim módon, az interneten megteheti - állítja Mark LaNeve, a GM észak-amerikai piacért felelős értékesítési alelnöke. Egy éve még a mindenkire kiterjesztett, szezonális "alkalmazotti kedvezmény" dívott. Ez a - mérsékelten sikeresnek bizonyult - marketingfogás azokat célozta meg, akik egyáltalán nem szeretnek vagy tudnak alkudni. Az autó gyári alapárát ugyanúgy ki kellett fizetni, de a márkakereskedő nem üzletelt, hanem a gyártó kompenzálta.

Az amerikai piaci hatóságoknak a minap beadott GM-dokumentumból is kiderül, a legnagyobb detroiti autógyártó tisztában van azzal: az utóbbi években elveszített világelsősége után már észak-amerikai vezető szerepe forog veszélyben, főleg a Toyotával szemben. Mégpedig négy márka - a Saturn, a Hummer, a Saab és a Pontiac - leépítése után igen komolyan.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.