Röviden
Megtépázta a válság az E.ON magyar eredményeit
Befolyásolta a válság a magyarországi E.ON-vállalatok eredményeit, csökkent a gáz- és áramértékesítés, így a várakozásoknál alacsonyabb árbevételt értek el az év első felében - mondta el Kutas István, az E.ON Hungária PR-vezetője. Az E.ON Földgáz Trade Zrt.-nél jelentős veszteség halmozódott fel, mert az év elejei forintgyengülés hatását nem tudta érvényesíteni a cég a nagykereskedelmi gázárban. A pénzügyi adatok nem befolyásolják a már folyamatban lévő magyarországi beruházásokat, a zsanai földgáztároló bővítését és a gönyűi erőmű építését. A beruházások értéke külön-külön meghaladja a 400 millió eurót. Az E.ON. eddig is az egyik legnagyobb beruházó volt Magyarországon. (MTI)
A lakosság ötöde gyűjti szelektíven a PET-palackokat
A műanyag flakonok mindössze 18-20 százalékát gyűjtik szelektíven Magyarországon, noha a lakosság 75 százaléka tisztában van a PET-palackokból származó környezetvédelmi problémákkal - ismertette felmérésük eredményét Viszkei György, az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. A kutatás azt mutatja, hogy a résztvevők környezettudatosabbaknak vallják magukat, mint amilyenek a valóságban. A megkérdezettek 82,4 százaléka úgy nyilatkozott, hogy részt vesz a szelektív gyűjtés különböző módjaiban, ugyanakkor a PET-palackoknak csupán 18-20 százaléka kerül a szelektív visszagyűjtési csatornákba. (MTI)
Tárgyalások a Naftogaz adósságátütemezéséről
Ukrajna a jövő hétre tervez tárgyalásokat a hitelezőkkel a Naftogaz szeptemberben lejáró, 500 millió dolláros eurókötvényének átütemezéséről. Elemzők szerint Ukrajna azután tudná kiegyenlíteni az adósságot, ha hozzájut az IMF újabb, 3,3 milliárd dolláros hitelrészletéhez. Az IMF július végén már kiutalta a 3,3 milliárd dollárt Ukrajnának az országgal tavaly november elején aláírt, 16,4 milliárd dolláros készenléti hitelkeret terhére. Ez volt a harmadik részlet, ezzel együtt Ukrajna eddig 10,9 milliárd dollárt vett föl a keretből. (MTI)
Autópálya-építéseket ellenőrzött a számvevőszék
A 2008-as gyorsforgalmiút-beruházások közül a leghatékonyabb fejlesztés az átlagos napi forgalom/egy kilométerre jutó kivitelezési ráfordítás alapján számított hatékonysági mutató alapján az M0-s autópálya keleti szektora volt, míg a legalacsonyabb hatékonyságú az M0-s északi szektorának, vagyis az északi Duna-hídnak az építése lett. Az Állami Számvevőszék jelentése szerint a mutató arra világít rá, hogy az északi Duna-híd beruházásának hosszú távú hasznosulását a forgalmi kapcsolatának bővítése, azaz az M0-s körgyűrű teljes kiépülése biztosíthatja. (MTI)