Olasz konyhában főtt keleti kaják

Vannak kínai cégek, melyek törvényesen másolnak: megveszik a gyártási jogokat meg szerszámokat, és európai dizájnstúdiókat bíznak meg autóik felöltöztetéséhez, ilyen a dr márka.

Hamis Tag Heuert, vagy kopírozott Nike trikót még csak megveszünk a piacon, de koppintott autót már nem annyira. Pedig néhányat Európában is forgalmaznak. A német, svájci és olasz piacon egyre kevésbé bizalmatlanok a vevők a kínai autók iránt. Nehezen indult karrierjük, mert hiába voltak olcsók, a csúfos töréstesztjeikről szóló hírek sokakat elriasztottak. Joggal, mert némelyik csak formájában idézte európai versenytársát, utasvédelemben meg sem közelítette azt. Hullottak a csillagok, ami hátráltatta a kínai autók európai és amerikai hódítását. A kínaiak tanultak a leckéből, javítottak kocsijaik biztonságán, és a terjeszkedési stratégián: európai cégeket bíztak meg a formatervezéssel, teszteléssel és forgalmazással.

Japán modellt idéz a Dr Automobiles Groupe dr5-ös típusa

Az új modelleket rangos szalonokon is bemutatták, némelyik már megszokott résztvevője lett a szakkiállításoknak. Az egyik törzstag már komoly sikereket könyvelhet el a legkeményebb európai piacon, hiszen a német sajtó ádáz rohama ellenére a kínaiak már a spájzban vannak, és a Brillance negyedik éve kapható.

Más utat jár a kevésbé ismert, a kisbetűvel jelzett dr márka. A Dr Automobiles Groupe néven bejegyzett olasz cég történeti leírása szerint a szenvedély, a vállalkozókedv, a világméret és persze a presztízs ihlette autóikat. A Made in China, design by Italy recept bevált, különösen a finomított karosszéria és a FIAT-gyártású motorok bizalomkeltőek. A dr1 leginkább a Chevrolet Sparkot idézi: a 3,5 méteres kocsit olasz motor hajt. A dr5-ös például egy sportos terepjáró, mely a Suzuki Vitara és a Toyota RAV4-es formavilágából merített. Ami biztos, hogy motorja FIAT-származék: az 1,6 literes, 110 lóerős teljesítményű Ecopower benzinnel, cseppfolyós vagy sűrített földgázzal is megy, az 1,9 literes, 120 lóerős EcoJet Fre pedig dízel. Előbbi 100 kilométerenkénti átlagfogyasztása 8,2 benzin, utóbbié 5,7 liter gázolaj. Az iMode4-változatban valamennyi kerék hajtott.

A kínai autók európai terjeszkedését jelentősen meggyorsíthatja, hogy már nemcsak az áruk kedvezőbb, de javult a biztonságuk és a minőségük is. A CAD Automobile Deutschland kettőről három évre növelte a kínai autókra érvényes garanciát, és minden új típus mellé 3 év ingyenes mobilitási garanciát is ad, ami elakadás esetén díjmentes helyszíni javítást, műszaki mentést, tréleren történő elszállítást, szükség esetén szállodai elhelyezést és csereautót is jelent.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.