Visszafizetteti a Raiffeisennel az ügyfelek pénzét a versenyhivatal

A Raiffeisen Bank vállalta, hogy kártalanítja azokat az ügyfeleit, akik korábban a bank egyoldalú szerződésmódosítása miatt a korábbinál jóval magasabb összeget kellett hogy fizessenek elő- illetve végtörlesztés címen. A bank ezzel előremenekült: ellenkező esetben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jókora versenybírsággal kecsegtető eljárást indított volna ellenük. A GVH ugyanis azt kifogásolta, hogy a Raiffeisen a szabad felhasználású és a lakáscélú jelzáloghitelek egyes termékeinél az elő- és végtörlesztési díjat 35 ezerről 60 ezer forintra emelte, ráadásul úgy, hogy az ügyfelek lényegében reagálni sem tudtak rá, mivel a bank akkori szabályzata szerint csak 15 nappal a változás előtt értesítette erről őket.

A GVH szerint a Raiffeisen Bank lépése lényegében csökkentette az idő előtt teljesítők, illetve a kilépők számát, továbbá olyan piaci helyzetet eredményez, hogy a bank sokkal előnyösebb pozícióból számára kedvezőbb feltételeket tud diktálni a már szerződött ügyfelek számára.

A bank amellett, hogy a korábbi, illetve a később bevezetett elő- és végtörlesztési díjak különbözetét - 13 ezer forint - most visszautalja az ügyfeleinek, azt is vállalta, hogy az ügyfeleit az előtörlesztési díjak ügyfelek részére történő hátrányos változtatásáról tizenöt helyett kilencven nappal előbb értesíti. Mivel a bank "önként" vállalta a vélelmezhetően jogsértő gyakorlat megszüntetését, és az ügyfelek kártalanítását - ahogy hasonló esetben tavaly az OTP is -, a GVH az eljárást megszüntette. A versenytörvény ugyanis lehetőséget ad arra, hogy ha a közérdek hatékony védelme ilyen módon biztosítható, úgy az önkéntes kötelezettségvállalás esetén az eljárás alá vont mentesül a bírságkiszabás alól.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.