"Népautó" lesz a Porschéból?

Fordult a kocka: a Volkswagen felvásárlásába belebukó kis testvér, a Porsche áldozattá válik, a céget előbb szőröstül, majd bőröstül is bekebelezi a wolfsburgi székhelyű VW - értesült a Der Spiegel. Csütörtökön dőlhet el a Porsche AG sportautógyártó sorsa. A cég meghatározó részvényesei, a szavazati jogok száz százalékát birtokló Porsche és Piech család ekkor terjeszti a felügyelőbizottság elé a Volkswagen ajánlatát, amely a Porsche 49,9 százalékos tulajdonrészének megszerzésére irányul. A hamburgi hírmagazin úgy tudja, hogy a Volkswagen 8 milliárd euró körüli összeget szán a Porsche-részvények megvásárlására.

A két lépcsőben végrehajtandó teljes hatalomátvétel hírét kitalációnak nevezte, és mint ilyent, kommentárra se méltatta a Porsche szóvivője. Anton Hunger arról sem ejtett szót, hogy a Spiegel szerint az autóipar történetében meghatározó két család már meg is egyezett egymással a cég eladásáról, amelynek révén a Volkswagen immár tíz márkájával megerősítheti vezető helyét az európai járműgyártásban.

A Volkswagen felvásárlásába beletört a Porsche bicskája, a cég a Reuters becslése szerint tízmilliárd eurót is meghaladó adósságba verte magát. Ettől most megszabadulhat, és tiszta lappal, teli tankkal folytathatja tovább. Wendelin Wiedeking vezérigazgató nélkül, hozzá ugyanis már nem ragaszkodnak egyik cégnél sem, a Der Spiegel szerint százmillió eurós végkielégítéssel köszönnék meg eddigi tevékenységét. Amíg nem egyeznek meg Wiedeking lelépési díjáról, Michael Macht termelési igazgató veszi át a feladatkörét. Wiedeking eddig cáfolta a menesztéséről szóló híreszteléseket. A Focus úgy tudja: csütörtökön Wiedekinget visszahívják a Volkswagen felügyelőbizottságából, ezt terjeszti elő Ferdinand Piech, a Volkswagen AG tekintélyes elnöke, aki egyben résztulajdonos a Porschéban. A trónfosztott Wiedeking helyére Piech unokatestvérét, Wolfgang Porschét, a sportautógyártó jelenlegi elnökét nevezné ki, erősítve a családi kötelékeket. Wolfgang Porsche és Ferdinand Piech nagyapja Ferdinand Porsche volt, a legendás VW bogár tervezője, a Volkswagen megalapítója. A két család rivalizálása már eddig is sok konfliktust okozott.

Amíg a magyar újautó-piac egésze 40 százalékkal szűkült, a sportkocsik eladásainál 44 százalékos bővülést mértek az első fél évben 2008 első hat hónapjához viszonyítva. A Porsche 57 autót értékesített, szemben a tavalyi 51 darabbal. Az eladott Porschék fele sportautó volt, a másik fele Cayenne luxusterepjáró. Az importőr nagy reményeket fűz az ősszel megjelenő új koupé limuzinhoz, a Panamerához, amelytől a kereslet további felfutását várja. (MTI)

Wendelin Wiedeking
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.