Felmelegíti a káposztát a Microsoft és a Yahoo
A jövő héten már be is jelenthetik a tranzakciót, amelynek értékéről pontos információ nem látott napvilágot, de egyesek hárommilliárd dolláros vételárról suttognak. Jól értesültek tudni vélik, hogy a Yahoo a további években a befolyt reklámbevétel tekintélyes hányadát kapná meg a hirdetési üzletág árának további részleteiként. A Microsoft azért ilyen magabiztos, mert saját keresője, a Bing rövid időn belül kis híján öt százalékot tudott szakítani a szponzorált linkek piacából, s ha ezeket a Yahooval egyszerre tudja értékesíteni, az komoly fegyvertényt jelent. Csak így van esélyük arra, hogy a szektorban megszorongassák a Google-t, amely a keresési hirdetési piac 75 százalékát uralja az Egyesült Államokon belül, míg két konkurense együtt csak 24,5 százalékot mutathat fel.
Noha eddig mindig a Yahoo táncolt vissza a korábbi üzletektől, a sikeres tranzakciót most valószínűsítheti, hogy a cégnek most minden pénzre szüksége van, mert komolyan megtépázta a recesszió. Több ezer alkalmazottól voltak kénytelenek megválni, s távozott maga Jerry Young alapító vezérigazgató is, aki miatt legutóbb kútba esett a frigy. Tavaly a redmondiak még 45 milliárdot ajánlottak a Yahoo egészéért, amit Young visszautasított.
A Microsoftnak erőt kell gyűjtenie a Google elleni küzdelemhez, hiszen vetélytársa erősebb, mint valaha: második negyedéves jelentése szerint 1,48 milliárd dollárra növelte profitját.
Az internetmogul részvényenkénti 4,66 dolláros nyeresége jelentős előrelépés az előző év azonos időszakának 3,92 dollárjához képest. A negyedév nettó bevétele 4,02 milliárd dollár volt. A Microsoft és a Google nemcsak a netes hirdetések terén fog versenyezni: miután a Google elindította internetes böngészőprogramját, a Chrome-ot, most nagyobbat lépett, és operációs rendszert fejleszt. Ezzel a Microsoft Windowsnak próbál konkurenciát teremteni. (V. G. G.)