Felmelegíti a káposztát a Microsoft és a Yahoo

Közel kétéves násztánc után mégis révbe érhet a Microsoft és a Yahoo frigye - értesült a Wall Street Journal egyik lapja, az All Things Digital. Információik szerint most a Yahoo online hirdetési üzletágára tett ajánlatot a redmondi szoftvercég, s a tárgyalások "nagy sikerrel" kecsegtetnek. Ennek bizonyítékaként azt írják, hogy a Microsoft részéről neves delegáció utazott a Yahoo főhadiszállására tárgyalni: Yusuf Mehdi, a cég online reklámguruja, Saty Nadella, az online divízió kutatás-fejlesztésekért felelős alelnöke és Qi Lu, online szolgáltatásokért felelős igazgató. Az egyeztetésekben a bennfentesek szerint az első számú vezető, Steve Ballmer is részt vesz, de nem személyesen: ez mindenesetre sokatmondó.

A jövő héten már be is jelenthetik a tranzakciót, amelynek értékéről pontos információ nem látott napvilágot, de egyesek hárommilliárd dolláros vételárról suttognak. Jól értesültek tudni vélik, hogy a Yahoo a további években a befolyt reklámbevétel tekintélyes hányadát kapná meg a hirdetési üzletág árának további részleteiként. A Microsoft azért ilyen magabiztos, mert saját keresője, a Bing rövid időn belül kis híján öt százalékot tudott szakítani a szponzorált linkek piacából, s ha ezeket a Yahooval egyszerre tudja értékesíteni, az komoly fegyvertényt jelent. Csak így van esélyük arra, hogy a szektorban megszorongassák a Google-t, amely a keresési hirdetési piac 75 százalékát uralja az Egyesült Államokon belül, míg két konkurense együtt csak 24,5 százalékot mutathat fel.

Noha eddig mindig a Yahoo táncolt vissza a korábbi üzletektől, a sikeres tranzakciót most valószínűsítheti, hogy a cégnek most minden pénzre szüksége van, mert komolyan megtépázta a recesszió. Több ezer alkalmazottól voltak kénytelenek megválni, s távozott maga Jerry Young alapító vezérigazgató is, aki miatt legutóbb kútba esett a frigy. Tavaly a redmondiak még 45 milliárdot ajánlottak a Yahoo egészéért, amit Young visszautasított.

A Microsoftnak erőt kell gyűjtenie a Google elleni küzdelemhez, hiszen vetélytársa erősebb, mint valaha: második negyedéves jelentése szerint 1,48 milliárd dollárra növelte profitját.

Az internetmogul részvényenkénti 4,66 dolláros nyeresége jelentős előrelépés az előző év azonos időszakának 3,92 dollárjához képest. A negyedév nettó bevétele 4,02 milliárd dollár volt. A Microsoft és a Google nemcsak a netes hirdetések terén fog versenyezni: miután a Google elindította internetes böngészőprogramját, a Chrome-ot, most nagyobbat lépett, és operációs rendszert fejleszt. Ezzel a Microsoft Windowsnak próbál konkurenciát teremteni. (V. G. G.)

A Yahoo tartalomszolgáltató cég székháza - mégis tárgyalnak a Microsofttal
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.